moet je wetenschappen studeren om geneeskunde te studeren?,of zal het moeilijker zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je in vredesnaam?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geneeskunde is een wetenschap.

Antwoorden (1)

Naast geneeskunde hoef je geen andere wetenschappelijke studies te doen als je geneeskunde wilt studeren. Je moet natuurlijk wel diverse vakken goed beheersen, o.a. biologie en natuur- en scheikunde. Maar je hoeft niet apart de wetenschappelijke studies biologie of scheikunde te doen, als je dat bedoelt.

Qua niveau is geneeskunde vergelijkbaar met heel veel andere wetenschappelijke studies. Het is niet moeilijker dan een gemiddelde universitaire opleiding. Het is denk ik wel méér stof dan veel andere universitaire studies. En de inhoud is wat meer praktisch.