Waarom worden de nummerborden van auto's altijd weggevaagd?

En dan doel ik vooral op t volgende:

Gister keek ik leven als een prof en Koeman's auto was in beeld. Maar het nummerbord werd vervaagd. Hoezo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De meeste automobilisten zijn vrij anoniem, een bekende Nederlander kan door bekendheid van zijn nummerbord in de problemen worden gebracht. Er kan misbruik van gemaakt worden en dan hoeven ze alleen maar naar " De bekende Nederlander" te wijzen en het is nieuws ( roddel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat mensen zo anoniem mogelijk op tv moeten zijn, anders krijg je vervelende situaties.
Er zijn altijd wel mensen die je kenteken ergens voor willen gebruiken.
Zo heeft een nichtje een keer gehad dat haar nummerbord werd opgeschreven door een stelletje jongens, en die hebben haar vervolgens aangegeven bij de politie, met de reden dat ze tegen een auto was aangereden op een parkeerplaats en toen zomaar doorreed. Ze heeft dit nooit gedaan, later bleek ze op het genoemde tijdstip ook niet gereden te hebben.

Dat soort dingen kunnen dan gebeuren.
Daarom worden gezichten ook vaak vervaagd op TV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een nummerbord van een auto kan je veel. Je zou bijvoorbeeld carspotter (dat je kijkt hoeveel een auto waard is) maar dat is natuurlijk niet erg. Maar mensen kunnen via het nummerbord ook volgensmij je auto traceren, bekende nederlanders (zoals koeman) hoeven niet in hun vrije tijd iedereen achter zich aan te hebben. Ook in wegmisbruikers doen ze het, zodat je auto niet achterhaald kan worden, door mensen die tv kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan natuurlijk nooit een auto traceren met een nummerbord, behalve als je bedoelt op een willekeurige weg gaan staan en wachten tot ie langskomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan mag hij op TV vaag zijn gemaakt om de rede die je geeft.
maar in werkelijkheid kan ik ze nummer wel zien, en dan alsnog traceren en of misbruiken.