Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nadat ik met sterke magneetjes heb gespeeld (wiki m cube), voel ik tintelingen in mijn vingers. Hoe kan dat? Voel ik de magneten of hun effect?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
513

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik denk dat suggestie je parten speelt.

Magnetisme kun je niet voelen, en er zijn geen delen in je handen of je bloed die door de mageneten aangetrokken worden, laat staan nadat de magneten zelf allang verdwenen zijn.

Ik loop om medische redenen al jaren met een heel sterke magneet op mijn schedel geplakt (ik 'bevestig' er een gehoortoestel aan). Nog nooit is daar iets lichaameigens aan blijven plakken.

Je hoeft je geen zorgen te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit toch ijzer in je bloed? :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle vormen van ijzer zijn magnetisch. Het duidelijkste voorbeeld is nog wel gietijzer; één brok ijzer, en toch blijft er geen magneet aan 'plakken'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps... 'gietijzer' moet 'roestvast staal' zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet het, was een gebbetje. Keuringsdienst Van Waarde had er een mooie aflevering over; in Kellogs-cornflakes zitten gemalen spijkers of zoiets. Dan kunnen ze zeggen dat er 'ijzer' in de cornflakes zit (met een magneet wel degelijk aan te tonen bij die ontbijtgranen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, deze bedoel je: http://www.sciencepalooza.nl/2009/10/942/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Mooi hè. Ook die kartonsuggestie op het einde. Ik zeg: doen!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding