We kunnen donkere plekken licht maken, dmv van lichtbronnen, waarom zijn er lichtbronnen om lichte plekken donker te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Lichtbronnen zijn er om iets licht te krijgen. We kunnen een lichte plek wel verduisteren door hem bijvoorbeeld af te dekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Donker is het ontbreken van licht. Om iets donker te maken zal je dus licht weg moeten houden. Dit doe je dmv gordijnen ed.

Een apparaat om licht 'weg te vangen' bestaat niet; Dat kan alleen door iets met enorme zwaartekracht te genereren, zoals een zwart gat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is minder onlogisch als het lijkt.
Als je in de zon ligt wordt je huid donkerder.
Als je met een "brandglas" (lens) de zon afbeeldt op een stuk wit papier wordt het bruin.
De oorzaak is in dit geval een chemische omzetting.
De vraag "waarom" begrijp ik niet.
Reddie
12 jaar geleden
Door het (fel) verlichten van bepaalde plekken worden andere plekken "schijnbaar" donkerder. Iets anders kan ik me bij deze vraag niet voorstellen.