Waarom blijft plastic soms aan mijn hand 'plakken'?

Als ik een pakje sigaretten open en de plastic eraf haal en weg wil gooien heb ik soms daar de meeste moeite mee.
Het lijkt wel aangetrokken op mijn vingers.
Net wilde ik 't weggooien en de prullenbak ligt naast de koelkast.
Bleef de plastic op de koelkast deur hangen.

Dus ik denk dat het iets te maken heeft met magneties?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik aan een computer ga sleutelen moet ik ook een polsbandje omdoen en die op de behuizing van de pc vastzetten.
Dat zorgt ervoor dat je geen 'shock' geeft aan de hardware en dat die t dan niet meer doen.

Dus je lichaam heeft iets magnetisch oid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Dat komt omdat jij en sommige voorwerpen statisch geladen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt omdat het cellofaan (want dat is het) door het van het pakje te trekken elektrisch geladen wordt.
Die statische lading trekt dus je hand aan en de koelkast,
etc.
Het laatste voorbeeld wat je noemt is hetzelfde verschijnsel. Het is dus niet magnetisch maar elektrisch.
Reddie
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je elektrisch bedoelde ik maar was 't ff kwijt en dacht dat 't magnetisch was