Is er een manier om het leren van mijn franse/engelse woordjes leuker/makkelijker te maken?

Kortom: hoe leer ik gemakkelijk, snel en goed mijn woordjes voor vreemde talen? Het liefst niet op de computer, daar kan ik maar een uurtje achter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (10)

Ik weet niet of het leuk is, maar ik hoor mensen vaak zeggen, maak een stapeltje papier, en ga die papiertjes 1 voor 1 pakken, dan leer je het ook, of je plakt papiertjes met de naam van het voorwerp op het voorwerp, of je gaat bij elk voorwerp dat je moet leren in het engels zeggen wat er is. dus eigenlijk best simpel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De woordjes overschrijven en tegelijk hardop zeggen.
De motoriek van het schrijven ( en het zeggen) wordt teruggekoppeld naar je hersenen.
Dat werkt niet bij intypen op de computer.
Reddie
12 jaar geleden
Een leukere manier weet ik niet, wel een makkelijkere. Een mens kan het beste getallen herinneren als het maximaal 7 getallen zijn (er staat bijvoorbeeld 1905877 en dan moet je er even naar kijken en grote kans dat je alle zeven de getallen nog weet). Dit is wetenschappelijk aangetoond en dit is dus ook te gebruiken bij het leren van woordjes. Probeer telkens 7 woordjes in een groepje te zetten, bijvoorbeeld op een kaartje of iets dergelijks en als je dan die zeven woordjes bijvoorbeeld twee keer herhaalt, dan even 5 minuten iets anders gaat doen en dan weer de volgende zeven woordjes leren, zal je zien dat het echt stukken makkelijker gaat. In het begin denk je dat het niet echt werkt, maar je zult zien dat je er echt profijt van zult hebben. Toen ik nog op de middelbare school zat en dit als tip kreeg van een leraar, heeft het mij onwijs geholpen, net zoals de rest van de klas. Mensen die eerst telkens net een voldoende hadden, hadden nu een mooie 7 of zelfs een 8.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik altijd de
site wrts.nl deze site "overhoort" woorden die je van te voren (goed) in typt! erg handig en leuk omdat je het op de computer doet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze in een zelf geschreven verhaal verwerken dan heb je meteen de betekenis in een zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt kaartjes maken met aan de ene kant het nederlandse woord en aan de andere kant het engelse/franse. Je overhoort gewoon jezelf. De kaartjes die je fout hebt, stop je weer onderaan de stapel, de goede leg je apart. Als je stapel op is ben je klaar! (en voldaan want je ziet dat je de hele stapel kent) Je zult zien dat als je de kaartjes maakt je de woordjes gelijk een beetje leert!
De woorden hardop uitspreken helpt je vaak ook ze beter te onthouden en is goed voor je uitspraak. Kijk ook of het woord lijkt op een woord dat je al kent en maak een ezelsbruggetje.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste en snelste manier: Ga in Frankrijk of Engeland wonen. Helaas voor de meeste scholieren niet mogelijk. Maar ja, waarom ben je niet geboren in een ambassadeurgezin. je werd als kind van land naar land gesleept, en zoog de taal op. Hoe dacht je dat ik Swahili geleerd zou hebben? Doe ik ook niet, maar mijn Duits is wel in Duitsland geleerd, min of meer onvrijwillig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
correct: in het land van herkomst leer je het beste de taal.
plus 1
Ik leer woordjes altijd via wrts, omdat dat programma op bijna dezelfde manier overhoort als een mens zou doen. Maar als je niet altijd achter de pc kan, werkt het ook goed om van die kaartjes te maken met aan de ene kant het buitenlandse woord en aan de andere kant het Nederlandse. Wat ik een leuk spelletje vind dat ook goed werkt bij het leren (maar dit is iets meer werk), is een memoryspelletje maken met op het ene kaartje van het paar het buitenlandse woord en op het andere kaartje het Nederlandse woord. Als je tijdens het spelen een kaartje omdraait en je weet de vertaling niet meer, zoek je het even op - na het spelen ken je je woordjes vast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak er een puzzel van:
Schrijf alle woorden onder elkaar op in een tabel, zet in de tweede kolom de lengte van de woorden, zet boven de derde kolom de letter A en schrijf in die kolom achter ieder woord op welke plek die letter voorkomt, zet boven de vierde kolom een B enzovoorts.
Nu heb je het voorbereidende werk gedaan. Je kan nu met behulp van jouw tabel kijken welke woorden je op welke plek kan laten kruisen. Als je klaar bent teken je de puzzel nog een keer na maar dan zonder de woorden er in en schrijf je een betekenis van ieder woord naast de puzzel. Deze puzzel kan je dan je ouders, broers/zussen, vrienden/vriendinnen laten maken.
Je weet nu van alle woorden hoe lang ze zijn en welke letters op welke plek staan!
En de puzzels worden leuker als je meer woorden moet/mag leren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik soms doe als ik geen zin heb, dan maak ik er met twee anderen een soort van "quiz" van. Dan vraagt een iemand een woord, en degene van de andere twee die het eerst het goede antwoord heeft gezegd/opgeschreven krijgt een punt. de eerste die bij bijvoorbeeld 10 punten is wint een ronde, degene die de minste rondes heeft gewonnen, is dan of gewoon " de verliezer" die moet dan bijvoord trkteren ofzo