Als je een drol zou bakken, zou deze dan een krokant jasje krijgen of smelt deze in de pan?

Dit n.a.v. een vraag van mijn zoon over de substantie van drollen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar één manier om het zeker te weten!..
Powergen
12 jaar geleden
Probeer het uit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krijg je eters???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, lastige eters :)
Denk dat we gaan zeggen dat het sate is. ALs het tenminste een zacht prakje wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb wel een goed recept: Scheut water of melk er bij en goed doorroeren en opkoken. dan afbinden met bloem of nog liever agar agar. dan storten op een plaat en terugkoelen dat het wat harder word. dan balletjes er van draaien en ze twee keer door eerst eiwit en dan bloem halen. dan 3 minuutjes in de frituur en je hebt heerlijke bitterballen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rianino...
of hondenvoer uit blik...en dan zeggen dat het hachee is...haahah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn echt de vragen waar goeie vraag het van moet hebben!!!!!
Hij staat er al 2 uur!
Dit is echt een shitvraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, ik ben ook zeer verbaasd over het feit dat deze melige vraag van mij en mijn zoon er nog staat. Terwijl diepzinnige vragen van me worden verwijderd...
Maar goed, ik vraag hier tenslotte niet om een mening maar om een feit. Misschien maakt dat het verschil! Marion: Ze vonden het lekker en vroegen me om het recept... Wat nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.google.nl/search?rlz=1C1GGGE_nlNL448NL448&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=poep+bakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rianino...
het merk is Bonzo..vol met stukken vlees...
resterende ingredienten zelf toevoegen...
buono!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed ; ik vind hem we leuk, want ik zou het zo uit mijn blote hoofd eigenlijk niet weten....Dus een goede vraag.

Het beste antwoord

De gepaneerde bolus is zeker te realiseren. De truc is om de 'vulling' te isoleren tijdens het bakproces. Volg voor de bereiding de recepten van onze oer-Hollandse croquet......

Toegevoegd na 12 uur:
Een gefrituurd eitje is in deze 'materie' trouwens óók vergelijkbaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

We hebben het geprobeerd en het antwoord is: krokant!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hè bah, maar als het inderdaad zo is: wel een goed antwoord!
;)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahhaa +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stond de afzuigkap wel aan? :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moi! het wás een een chagrijnige en snotverkouden zondagochtend maar nú direct over , ik moet nog poepen en saus heb ik genoeg! bedankt!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))
Hey RiaNiNo, dat zal je proefondervindelijk moeten uitzoeken. Ik kan daar voor jou geen antwoord op geven, want elke drol is anders en die van mij is niet die van jou. Het ligt helemaal aan de samenstelling ervan. Wat heeft de persoon of het dier gegeten en gedronken, wat is er verteerd en wat blijft er over voor in de pan. Een interessant experiment, maar vergeet niet de afzuigkap aan te zetten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht wordt het dan iets dat qua uiterlijk lijkt op saté saus.
We hebben geen afzuigkap, vandaar vragen we het hier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan maar je keukendeur :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die hebben we wel :) Staat ook altijd open wanneer we pannenkoeken bakken.
als je hem eerst even door de bloem haalt ..krijgt hij een krokant jasje

als je de drol zo bakt, heb je kans dat deze een zacht prakje word omdat t vocht eruit trekt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij denken inderdaad ook dat het een zacht prakje wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wil je ook nog een jus tipje??
hahaha vies he..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, vertel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje van mezelf en een beetje van maggie...
uitje fruiten, paar pijnboompitjes erbij beetje bloem met water aanmaken en daarmee het sapje binden...
lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, beetje van mezelf en een beetje van Maggie :D
Drollen worden elke dag gebakken. Niet in de pan, maar wel in de zon. En daar worden ze hard/krokant van, dat kun je ook zien bv aan de hondenpoep op straat. Het vocht gaat er namelijk uit, eerst aan de buitenkant dan helemaal.

Logisch ook, vooral vetten smelten in de pan, overigen bestandelen die wij eten (en dus in onze poep uitkomen) smelten niet. Het grootste deel van wat je eet is geen vet, dus zal het grootste deel van je poep ook niet smelten. Doet ie dat wel is het hoog tijd je dieet te veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een harde drol zou frituren, dan wordt het wel knapperig. In de pan is het wat moeilijker. Meer vloeibare ontlasting is wel geschikt om te koken, maar niet om te bakken. Eventueel kun je een te natte drol wel laten indikken door de stoelgang enige tijd uit te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de frituurpan vormt zich sneller een korstje inderdaad, door de hoge temperatuur. Goed antwoord!
Om hem wat steviger te maken, kan je er wat paneermeel en een eitje voor de binding doordoen. Verdeel hem dan met een lepeltje in stukjes en draai hiervan met natte handen balletjes. Bak ze snel krokant in een geurige olie en dip ze in wat chilisaus. Je kunt het beste balletjes draaien. Die zijn snel gaar en drogen niet zo gauw uit.
Lekker is het ook om er wat champignonnetjes en ringetjes ui mee te bakken en af te blussen met een scheutje rode wijn of flambeer eens met wat cognac als je gasten hebt en het feestelijk moet zijn. Ja, zo kan je str....
nog lekker maken! (^0^) LOL.
amc