op welke snelheid word de oneindige tunnel langer? (uitleg)

Wanneer je twee spiegels tegen over elkaar zet creëer je een oneindige tunnel. Is deze tunnel er in 1 keer of wordt het groter door de snelheid van het licht? Maar is het dan zo dat de tunnel een exponentiële groei heeft omdat de spiegel het licht reflecteert? En zijn er bijzondere dingen mogelijk door twee spiegels tegen over elkaar te zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Die tunnel is alleen in theorie oneindig. In de praktijk treedt er zoveel recflectieverlies bij de spiegels op dat het al gauw ophoudt. En ja, het duurt tijd voordat de tunnel is opgebouwd, dat gebeurt met de snelheid van het licht.
Bij lasertoepassingen zijn er wel leuke zaken te bedenken met twee spiegels tegenover elkaar. Maar die zijn niet bijzonder.
escape