Dat zijn de organen in de thorax oftewel de borstkas ; je longen, je hart, je lever. Soms rekenen ze je nieren er ook nog onder., ligt een beetje aan welke bron je raadpleegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lever valt onder abdomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook, maar toch worden de lever en soms zelfs de nieren bij de thoracale organen genoemd. Geen idee waarm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://images.medicinenet.com/images/illustrations/Liver.jpg Daarom.
Omdat de lever in de borstkas zit, en niet in de buikholte.
Dus boven het middenrif. Sterker nog, als de lever onder de ribbenkast uit piept, en dus palpabel (voelbaar) is, dan heb je als alcoholgrootverbruiker een groot probleem ;)
Dat zijn de organen die in de borstkas liggen.
De thorax is de borstkas.

Daar liggen je longen, het hart, het middenrif.

Dus de organen die boven je middenrif liggen.
Plaatje vind je hier:

http://www.bioplek.org/animaties/longen/borstholte.html