Is het regenen van vissen en kikkers ook ergens nuttig voor?

http://www.kennislink.nl/publicaties/over-beestenweer-gesproken-punt-punt-punt

Zegt:

Maar het heeft toch geen zin om vissen of andere waterdieren op het land of op de daken te laten neerregenen? Zo werden door de Indiase woestijn marcherende troepen ooit bestookt met een vissenregen. Zó vers waren de vissen die in de hoeden van de soldaten spartelden, dat ze werden verzameld om er een curry voor de generaal van de te maken (Major J. Harriot: Struggles through Life, 1808). Voor dit soort vergissingen die de natuur begaat, had Fort een fraai antwoord: “Het sturen van vis naar een woestijn, of van zoetwatervis naar een meer met zout water, is niet misplaatster dan bijvoorbeeld het sturen van predikanten naar slagschepen.”

Wie weet is het juiste antwoord toch wel te vinden (of niet)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee..
Heeft "It's raining cats and dogs" zin?

Het beste antwoord

Het is een natuurverschijnsel waarschijnlijk door een waterhoos in de lucht gezogen en ver(der) weg weer neergekwakt...

Het heeft geen nut, niets buiten de ervaring van de mens heeft nut... Alles is totaal nutteloos, alles in het universum... Alleen de mens gaat naar zaken kijken in termen van nut of nutteloos... En in de steentijd, was het bekijken van zaken of het nut had of niet of het te eten was of niet...

Gelukkig is er geen nut in het universum... En mag je nut zelf aan je leven hechten...

Dat is pas een geschenk dat we allemaal gekregen hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan gebeuren dat door het verspreiden van dieren op deze manier een soort ergens terecht komt en overleeft waar het via andere wegen niet gekomen zou zijn, met alle gevolgen daarvan. Het zal zijn effect op het totale ecosysteem in ieder geval wel hebben, waar ze komen maar ook waar ze verdwenen zijn ontstaan mogelijkheden die er anders niet waren.
Bovendien denk ik dat het ontvangen van verse vis in een woestijn best nuttig gevonden kan worden door de ontvangers.

Maar ook ik denk dat "nuttig" echt iets is dat bij mensen hoort (beoordeling). We kunnen iets nu nuttig vinden dat over 100 jaar toch wel erg slecht/schadelijk blijkt te zijn. was het dan wel nuttig of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Chx;

Ik denk dat het een kwestie van fantasie is om een nuttig doel te verzinnen bij natuurverschijnselen. Zo is een blikseminslag in een leegstaand gebouw misschien wel erg makkelijk als men toch al van plan was dit te slopen. Of kan een zandstorm er voor zorgen dat de kozijnen van een huis aan de kust niet meer hoeven te worden geschuurd. Of is een vloedgolf de ideale kans voor een surfer om de ride van zijn leven te maken.