Op wat is een gevoelensring gebaseerd?

Ik heb zo een ring en die veranderd af en toe van kleur en dat hoort dan bij een gevoel (vb; groen is romantisch, paars zeer blij, blauw relaxed...). Ik dacht eerst dat het altijd aan de temperatuur lag, maar hij veranderd als ik hem aan iemand geef, en die heeft toch dezelfde temperatuur als mij? Als ik buiten ga lopen is het nog steeds hetzelfde kleur als binnen enzo. Dus op wat is het dan gebaseerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ooit ook 1 en als ik die dan in de koelkast legde veranderde hij echt van kleur. Iedereen heeft wel een beetje een verschillede lichaamstemperatuur denk ik, vooral de handen. Ik heb altijd koude handen dus die van mij was dan ook vaak zwart.

Antwoorden (1)

Die ring bevat kristallen die verkleuren bij weinig temperatuurverschil. En de lichaamstemperatuur van alle mensen is niet exact hetzelfde, dat kan net genoeg schelen om de ring van kleur te doen veranderen.
Je lichaamstemperatuur verandert buiten niet zoveel, vooral de eerste tijd niet.
Je ring zit natuurlijk heel dicht op je lichaam, bij spanning of blijdschap kunnen bloedvaten iets verwijden of samentrekken. Je krijgt het warm als je aan je vriend denkt, dus je bloedvaten zetten uit om warmte af te geven, je ring zit heel dicht bij wat bloedvaatjes dus die reageert meteen op het temp verschil, en verkleurt.
Bij spanning krijg je "koude rillingen"dat registreert de ring ook