Alle loopvogels kunnen niet vliegen.
Tijdens de evolutie worden bepaalde eigenschappen sterker of juist minder.
Als er geen nut meer voor een vogel is om te vliegen , zal de vogel steeds slechter gaan vliegen en uiteindelijk kan hij helemaal niet meer vliegen.
Als hij niet meer kan vliegen zullen zijn vleugels steeds kleiner worden, juist omdat hij ze nooit meer gebruikt.
Struisvogels en emoe's zijn er goede voorbeelden van, zo ook de kiwi uit nieuw-zeeland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Kippen, ze zijn te zwaar. Ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de Kiwi

Toegevoegd na 2 minuten:
Kiwi's zijn sterk aangepast aan het leven op en in de grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loopvogels! Ze hebben te korte vleugels om hun gewicht te kunnen dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pinguins, hun vleugels hebben zich ontwikkeld tot flippers. Daardoor kunnen ze niet vliegen, maar ze zijn wel heel wendbaar in het water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vogels die gekortwiekt of geleewiekt zijn, kunnen niet vliegen, omdat ze hun evenwichtsgevoel kwijt zijn.
vogels als pauwen en kippen vliegen wel naar een hoge tak, maar daar houdt het mee op.
ze vliegen te onhandig, het zijn meer vogels van de grond, overdag.
dikke stadsganzen vliegen zelden vanuit luiheid, zo nodig kunnen ze het prima,
14 jaar geleden
Struisvogels. Hun vleugels zijn te klein om hun gehele gewicht de lucht in te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lokvogels, ze zijn gemaakt om niet te vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pino kan ècht niet vliegen,
en de Dodo (Raphus cucullatus)...., kon 't ook niet!