Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom plaatsen ze bij een bouwput de 'schilden' om de paar hoger en dan weer lager?

Met 'schilden' bedoel ik de lange platen die aan de zijkant van de put worden geplaatst. Zie ook de afbeelding.

Toegevoegd na 7 uur:
Doordat het er zo gestructureerd uitziet (er zijn maar twee verschillende hoogtes, en om de 2 a 3 platen wisselt de hoogte) denk ik dat dit met een bewuste reden gedaan wordt. Ik vraag me dus af wat deze reden is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Die damwanden zakken niet meer (wellicht) verder... Ze zitten over de minimale lengte en ze er verder indrijven kost te veel energie, en als het toch de minimum diepte heeft, dan stopt men met dieperslaan... Daarna zaagt men toch alles af op de juiste hoogte boven de grond, dus dat moet toch gedaan worden, dus het is praktisch goed zo en het meest economisch en correct volgens opdracht uitgevoerd... zodoende...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar doordat het er zo gestructureerd uitziet (er zijn maar twee verschillende hoogtes, en om de 2 a 3 platen wisselt de hoogte) denk ik dat dit toch bewust met een reden gedaan is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan inderdaad zo zijn... Ik had dat zo nog niet gezien... Het kan zijn dat het te maken heeft met het feit dat er balken of draagconstructies komen te liggen die horen bij de overkapping die er later opkomt... Dus dat er verstek is voor de stevigheid, zoals je ook Legosteentjes ook op elkaar bouwt... Dan sla je ook een afstand over steeds voor de stevigheid...
hmzz... weet niet of dit een stom antwoord is, maar is het niet dat de mensen zo makelijk langskomen inplaats van over een grote wand heen te stappen.

Mjah zal wel niet juist zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze damwanden worden tijdelijk geplaatst rondom een bouwplaats. In de dan ontstane 'put' is bronbemaling makkelijker omdat het grondwater buiten de damwand wordt gehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra men op de harde onderlaag komt gaat de wand moeilijker naar beneden, De driller weet dan dat hij op de juiste diepte zit. Verder gaan hoeft dan niet meer.
Feitelijk gebeurt dat met heipalen ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding