Waarom heeft China maar 1 tijdzone?

China zou in principe 4 tijdzones kunnen hebben, maar heeft er maar 1 voor het hele land. Lijkt me lastig met licht en dergelijke, als je bijvoorbeeld in het westen van het land woont.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (3)

India en China hebben besloten om 1 tijdzone in het hele land vast te stellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je de vraag soort van omdraait lijkt me dat het antwoord voor de hand ligt:

waarom hebben Nederland en Engeland verschillende tijdzone's? Is alleen maar lastig toch? Steeds dat omrekenen als je iemand wil bellen of een afspraak wil maken. Kun je nagaan hoe lastig dat is als dat in hetzelfde land is. Volgens mij weegt dat niet op tegen licht of donker worden. Je bent er toch zo aan gewend dat het op jouw locatie zo rond 7u licht wordt en rond 8u donker, en dan is het misschien wel gek dat het verderop in China om 8u licht wordt en om 9u donker, maar de mensen die daar wonen die denken er precies andersom over.

Kortom: het is gewoon makkelijk om in het hele land met dezelfde tijden te kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdzones worden in overleg, politiek dus, vastgesteld. Zo is ook de datumgrens in de Stille Oceaan vastgesteld omdat het daar het minste invloed had op het dagelijks leven van mensen. Wat China voor zichzelf geregeld heeft is dus alleen maar handig!