Het onderwerp van een tekst is waar de tekst over gaat en de hoofdgedachte van een tekst is wat de schrijver van die tekst de lezer duidelijk probeert te maken. Het onderwerp kan je meestal samenvatten in enkele woorden, de hoofdgedachte in één zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dat is een beetje waar Anoniempje1212

Andere antwoorden (1)

De hoofdgedachte moet in een zin zijn, onderwerp zijn alle kernzinnen van de alinea's