Wat is beter: Een broodje ham of eeuwig geluk?

Deze vraag heb ik bij de categorie Raadsels & Puzzels gezet, omdat ik anders de kans op verwijdering groot acht. Het is echter een vraag waar een objectief antwoord op kan gegeven worden, wat een bewijs vormt in het voordeel van één van de twee. Ik zou de vraag dus liever bij Wetenschap neer willen zetten, aangezien ik het noch een raadsel, noch een puzzel vind.

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor de vele antwoorden, maar ik zoek toch echt naar een bewijs, die ik tot nu toe niet heb gevonden. En die zoek ik meer in de wiskundige richting, dan in de richting van de psychologie.
Ik had eigenlijk niet gedacht dat het ook een psychologisch vraagstuk zou zijn waar de meningen erg over verdeeld zouden zijn. Naja, mooi meegenomen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
te gek voor woorden dat je na moet denken waar je deze neer zal zetten i.v.m. verwijdering +1

Het beste antwoord

Ik weet het, het is een wiskunde grapje.

Niets is beter dan eeuwige gelukzaligheid
Maar een broodje ham is beter dan niets.
Daarom, een broodje ham is beter dan eeuwige gelukzaligheid.

Niet zoals je eerder zei bij de reacties 3 woorden, maar 3 zinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wist dat het een wiskundig grapje was, dan had je ook kunnen stellen dat het "eeuwig geluk>niets>broodje ham" is. En dat zijn vijf woorden en geen drie woorden. Maar goed dat ik mezelf verbeter. Inderdaad het goede antwoord, maar met een misplaatst betweterig tintje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kak! Het is "eeuwig geluk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry als ik betweterig overkwam. Dat is niet mijn bedoeling geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geeft niet:) Je hebt trouwens nog een +11 van mij tegoed. Eentje komt alvast. De rest komt later.

Andere antwoorden (15)

Een broodje ham...

In Zen zegt men: Have a cup of tea... Dat is precies hetzelfde...

Aan eeuwig geluk heb je niets, aan een broodje ham of een kop thee wel...

Toegevoegd na 2 minuten:
.

+1 want de vraag is heel goed....

En willen de moderators hier eens goed naar kijken, want bij het stellen van de vraag komt er al angst of hij gewist gaat worden, zelfs bij zo´n goede vraag als deze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet dat ze in Zen zo materialistisch waren ingesteld... Weer wat geleerd:) +1
Als je honger hebt een broodje ham,want van de wind kun je niet leven ,dus van eeuwig geluk ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een broodje ham heb ik al zo vaak gegeten
ik wil dat eeuwig geluk wel eens proberen
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ van mij...
Ik denk dat eeuwig geluk je niet gelukkig maakt.
Je weet op den duur niet meer wat geluk is.
Een broodje ham is een moment van geluk.
Dat zijn gelukkige momenten die je kunt koesteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat momenten zijn die je koestert, kan je leven wel een portie geluk gebruiken:) Maar ik begrijp de gedacht wel. +1
Als je eeuwig gelukkig bent, besef je niet meer dat je gelukkig bent. Geluk wordt dan een gewone gemoedstoestand.
Als je een broodje ham eet (ervan uitgaande dat je een broodje ham erg lekker vindt) heb je een geluksmomentje, waardoor je leven eventjes leuker is. Door kleine geluksmomentjes blijf je beseffen wat geluk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeuwig geluk, dan eten we wel wat anders dan een broodje ham.
Bovendien van 1 broodje kun je het ook niet lang volhouden, hoogstens 1 dag.
Dus gaan we voor duurzaam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie Vraag!
Leuk ook om uitgebreid op te antwoorden, dus bij deze.

Mijn mening in deze kwestie is dat ik ga voor het broodje ham, waarschijnlijk zoals zovelen. Ik hou echter niet van een broodje ham; ham vind ik niet te eten.
Ik zou het broodje aan mijn vriend geven en voor dat moment, zonder zorgen over later, zonder gedachten aan morgen, volledig ontspannen genieten van zijn blijdschap dat ik een broodje aan hem gegeven heb en hij van dat broodje aan het genieten is.

Wanneer ik voor eeuwig geluk zou kiezen, betekent dit dat ik vanaf nu; op mijn 21e levensjaar, niets meer heb om van te leren, om van te huilen, om over te struikelen, om van in paniek te raken, om over te stressen, om overheen te klimmen.....
Dat zou betekenen dat als ik 80 geworden ben, ik nog steeds hetzelfde niveau van denken heb als op dit moment en ik nooit zal kunnen terug kijken op dat jonge meisje van nu met een glimlach en wat hoofdgeschud.

Nee, dan zou ik wellicht een arrogante oude oma geworden zijn die jongeren met een stok tegen hun benen tikt als ze niet opstaan in de bus, aangezien ik mijn leven lang al het geluk van de wereld gehad heb, ik nooit heb geleerd dat ik dat kan verdienen en nooit heb geleerd dit uit de kleine dingen te halen zoals een broodje ham voor mijn vriend.

Laat mij dan maar lunch overslaan... Tenzij het ook een broodje kaas mag zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een broodje ham, want als je eeuwig geluk hebt, heb je niets om na te streven. En dan word je leven erg saai.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik graag met mijn eeuwige geluk, veel broodjes ham verorberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor het eeuwige geluk kiest heb je geen eten en ga je dood en kan je niet meer proeven van het eeuwige geluk, dus voor mij een broodje ham.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol, Kaylee, maar dan gaan me de broodjes ham weer tegen staan. Laat me geen keuze moeten maken tussen het eeuwige geluk en een broodje kip-kerrie, want daar lust ik wel pap van.
ik zal moeten antwoorden, eeuwig geluk want ik eet geen varkensvlees..,maar stel dat t een broodje kaas was dan nog,eeuwig geluk betekend zoveel broodjes als je maar wil toch..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij eeuwig geluk is alles inbegrepen ,ook (meerdere) broodjes ham!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me zo weinig voorstellen bij eeuwig geluk. Ik leef in de grijsheid van mijn bestaan op in al die mooie kleine gelukzalige momentjes... Voor mij is er geen manier om die momentjes eeuwig te laten duren, ik kan me niet voorstellen dat dat zo mooi is als die korte momentjes waarin alles goed is en klopt.
Eeuwig geluk is een illusie.
Doe mij maar een broodje ham.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is geluk als het eeuwig is? Waar is dan je referentie?