Een reisverzekering laat je berekenen als je een reis boekt. Hangt af van de reis, de duur, de bestemming, aantal personen, enz. Je kunt ook een doorlopende reisverzekering afsluiten. Daarvoor moet je bij een verzekeringsmaatschappij zijn. Die kunnen je meer vertellen.
Een brommerverzekering is een verzekering voor je brommer, zodat als je hem in de prak rijdt, je nog wat geld uitgekeerd krijgt om eventueel een andere te kopen of hem te laten repareren.

Tip: vraag offertes aan bij verschillende maatschappijen. Kijk welke voorwaarden voor jou interessant zijn en welke prijs je daarvoor wilt betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die LuMiNex;

Kleine correctie op Dounja's antwoord; een brommerverzekering is een verplichte aansprakelijkheidsverzekering die ervoor zorgt dat de eventueel door de berijder met de brommer aan anderen toegebrachte schade wordt vergoed. Als je ook je eigen schade bij ongevallen, vernieling of diefstal gedekt wilt hebben zul je daarvoor extra premie moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een reisverzekering kan je heel makkelijk laten berekenen! bijvoorbeeld bij www.anwb.nl. Daar heb ik zelf veel ervaring mee! Erg makkelijk via internet aftesluiten en erg goedkoop. Ik was 8 euro kwijt voor 5 dagen naar Polen.. Nou daar kan je geen problemen voor krijgen toch?

Een brommerverzekering is een verzekering die je MOET laten afsluiten als je een brommer hebt.

Wanneer u in het bezit bent van een bromfiets, dan is een verzekering voor het wettelijk aansprakelijkheidsrisico verplicht. Deze WA-verzekering dekt de schade toegebracht aan derden. Daarnaast kunt u kiezen voor de casco-dekking. Deze dekt schade aan of verlies van de brom- of snorfiets zelf. Een bromfiets is zeer diefstalgevoelig. De verzekering voor het diefstalrisico is dan ook duur en er geldt vrijwel altijd een hoog eigen risico. Een bromfietsverzekering eindigt altijd op 1 mei.