Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je het beste onderzoek doen door middel van journals?

Hallo,

Ik doe momenteel een bepaalde onderzoek waar ik de informatie/bronnen uit een journal moet halen. Deze jounals moeten Engels en wetenschappelijk zijn . Maar ik merk dat daar veel moeite mee heb omdat veel journals niet vrij toegankelijk zijn. Want is er naast google scholar nog een andere manier om toegang te krijgen tot journals?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
664
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hogeschool

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je geen toegang hebt tot een universiteitsbibliotheek dan wordt het wat lastiger. Veel journals verdienen eraan om geld te vragen tot de toegang tot hun websites of om te publiceren in hun journals.
Tegenwoordig storen steeds meer mensen zich aan de macht van uitgevers en vinden ze dat wetenschappelijke informatie vrij beschikbaar moet zijn. Dit zijn open acces journals. http://www.doaj.org/ is bijvoorbeeld een zoekmachine voor open acces journals.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Via de universiteitsbibliotheek.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen toegang tot de universiteitsbibliotheek.
In een ouderwetse (hogeschool of universitaire) bibliotheek.

Voor degene die zijn vergeten wat dit is. Een link!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Een plus van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, mensen logisch leren nadenken is toch niets mis mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En in het 3e jaar? Sorry ik word flauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een 1e jaars hbo student. Dus ik heb 0,0 ervaring met journals.
Universiteiten met behulp van de social sciences citation index.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet een bekende hebben die toegang heeft tot wetenschappelijke tijdschriften. De papieren versies kun je inzien in een universiteitsbibliotheek. Thuis kun je met behulp van Google Scholar een lijst met interessante artikelen maken. Een andere zoekmethode is nog web of science. Zelf gebruik ik ook nog wel eens de engelse wikipedia die vaak een goede lijst met verwijzingen naar wetenschappelijke artikelen heeft. In de literatuurlijst van de wetenschappelijke artikelen kunnen ook weer interessante artikelen staan.

Met je digitale camera of mobiele kun je de zaken kopieren als je de papieren versie hebt. Je kun ook je bekende vragen wat artikelen te downloaden en als pdf naar je op te sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding