Zou het kunnen dat alles zinloos is?

Uiteindelijk gaan we allemaal dood en al het leven zal ooit verdwijnen. Alle herinneringen zijn dan weg. Alsof er nooit geen planeet aarde heeft bestaan. Geen spoor meer van wat hier ooit was. Dan vraag je je toch af of het wel zin heeft gehad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Alles kan zinloos zijn, maar zinloos betekent niet altijd waardeloos.
Jouw vraag is zinloos, mijn antwoord waardeloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie!

Andere antwoorden (15)

Dat zou kunnen... Maar ik geniet van elke dag, dat maakt mijn leven zinvol!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als alles zinloos is,dan zaten wij nu niet op GV.
alles heeft een zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is zinloos,dus maak wat van het leven,daarna is er niets meer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je herinneringen gaan met je mee.. je bent nu hier om te leren en later aan de andere kant leer je weer opnieuw tot weer een volgend leven.. je lichaam is stoffelijk en zal vergaan maar jou "zijn" kan niet vergaan..
Dus zinloos..nee..
Zwaar af en toe..ja..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig.. 1 iemand in ieder geval duidelijk niet!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi hoor congoleo, +1 :-))
Zolang er leven is, is er zin. Die zin wordt door het leven zelf gegeven.

Als er ooit geen leven meer is, is er ook geen zin meer. Maar dat maakt dan niet uit, want dan zal er niemand zijn om dat te betreuren.

Dus ja, het is best mogelijk dat alles zinloos is. Maar: verandert dat ook maar iets aan de huidige situatie? Nou dan!
Cryofiel
14 jaar geleden
Dinosauriërs zin uitgestorven, maar leven nog voort in boeken, documentaires en zijn van nut voor de wetenschap.
Als jij dood gaat, maar je hebt je leven waardevol gemaakt voor jezelf en anderen zul je ook voor hun voortleven, in hun gesprekken en in hun gedachten, en op sommigen kun je zelfs invloed hebben (gehad). Dat vind ik toch wel zinvol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets is zinloos. Alles heeft een hoger doel . Echter voor ons mensen is dit hogere doel bijna niet te doorgronden. Heel soms krijg je als je goed kan luisteren , een kleine hint , daar moet je het mee doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We leven in het nu en het is onze collectieve taak om dit nu te gebruiken ter verrijking van het leven van diegene die ons opvolgen. Dat alles eindig is dat klopt maar in de tijdslijn waar jij het over hebt is dat bewuste einde in het nu niet relevant om bij stil te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles IS ZINLOOS... Maar God heeft het aan jou gelaten om elke zin er zelf aan te verlenen... Is dat niet een groots kado van God... ALLES IS TOTAAL ZINLOOS... En jij mag zo lang je mag leven de kans om je eigen zin te maken en daarvoor te gaan leven...

In feite is God de schepper en hij heeft ons mensen de mogelijkheid gegeven om het evenbeeld van God te worden... Hoe kan God anders zijn eigen schepping ervaren... Hij wil zijn eigen schepping ervaren, mooier kan het toch niet zijn...

Aan jou om dat te ontdekken, aan jou om daarnaar te leven...

Het leven is een zinloos paradijs... En ik ben feestelijk gestoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brrr, XiniX wordt met de dag enger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of XiniX wordt steeds puntjesgeiler
Het heeft al zin als ik iemand een kleine dienst bewijs en diegene daar ontzettend dankbaar voor is omdat hij dat op dat moment nodig had. Zoiets kleins...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag. Het zou zomaar kunnen. Uiteindelijk gaan we allemaal dood... Dat zeg je nou wel en het zal ook wel kloppen , maar dan ga je nog een stap verder met het voorspellen van de toekomst : "...en al het leven zal ooit verdwijnen."
Kun jij in de toekomst kijken ? Hoe weet je dat ? Ik vind het nogal een zwartgallige kijk. Je zou ook kunnen stellen dat in die miljarden jaren het leven nogal wat ontberingen heeft weten te overleven : meteorieten die insloegen, megavulkanen, ijstijden, aardbevingen, tsunami's ..... en dat we dus wie weet nog wel eeuwig kunnen overleven, zeker met de voortschrijdende ruimtevaarttechnologie. Dan zoeken we , tegen dat de zon het gehad heeft, een van onze ( tegen die tijd vele- ) koloniën op en gaan daar vrolijk verder met onze ganzenwaanzin.
Conclusie : Ganzenwaanzin-loos is het nooit.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks is zinloos. Alles gebeurt met een reden. Alles wat jij beleefd, hoort, voelt, zegt, ruikt, meemaakt etc. heeft een reden. Wat die reden dan is, dat weet ik niet.
Maar alles wat jij meegemaakt hebt in jouw leven maakt jou tot wie jij nu bent.
Al die ervaringen neem je mee als je overlijdt. Wat er daarna gebeurt weet ik ook niet.
Maar ik geloof in ieder geval dat niks zinloos is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zingeving is niet iets wat je achteraf krijgt, als iets klaar zou zijn.

Het is ook geen zinkrijging, maar zin geven is een werwoord. Voor jou, voor NU.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zo denkt, dan klopt het.

Gelukkig hebben wij de keuze om op een bepaalde manier te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven is volkomen zinloos en wij zijn megelomane idioten dat we er absoluut iets zinvols in willen zien. Lees Camus, als je dat aankan.
De Kerk heeft om dezelfde reden de zon steeds om de aarde willen laten draaien: het kan toch niet waar zijn dat....