Kun je iets leuks of nuttigs doen met bierdopjes behalve ze weg te gooien of te verzamelen?

De bierflessen worden gerecycled maar de bierdopjes niet. Het lijkt me zonde ze weg te gooien en ben daarom benieuwd of ze ergens voor gebruikt kunnen worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij gebrek aan pingpongballen werd beerpong ook wel eens met bierdopjes gespeeld; prima substituent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je vertellen dat ze wel worden gerecycled,via de vuil verbranding komen ze weer in de productie om weer omgesmolten te worden in andere producten.

Het beste antwoord

Je auto ermee beplakken! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een karwei om een auto mee af te plakken. Ik vind dit wel een heel mooi bedacht

Andere antwoorden (6)

Je kunt er rammelaars van maken door er een gat in te prikken en ze aan een dikke ijzerdraad te rijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleuterklasjes in de basisschool kunnen die dopjes vast wel gebruiken om te knutselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me niet zon slim idee, kleuterklasjes met bierdopjes laten spelen. Slecht voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach wat een onzin. Alsof kleuters die met bierdopjes spelen 10 jaar later alcoholist zijn. Prima suggestie +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf de leeftijd van 4 (groep 1) steken kinderen echt geen spullen meer in hun mond zoals baby's doen. En zo kun je wel aan de gang blijven, een blokje uit de 'bouwhoek' of een stuk lego wil je ook niet doorslikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bovendien moeten ze als ze het willen gebruiken toch met scherp gereedschap werken (priem bijv) en om een gat in een bierdopje te maken, komt er toch nog wel kracht bij kijken. Kan, maar pleisters bij de hand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsjeblieft zeg, wat een onzin allemaal!! Ik heb 20 jaar met kleuters gewerkt. Een kind van 5 jaar steekt heus niets meer in zijn mond en er zijn legio andere mogelijkheden dan werken met priemen! Dat is zeker AF te raden! En dat schrijf ik ook nergens!!

Al eens gedacht aan gewoon plakken op een tekening of karton voor bijvoorbeeld ogen of gewoon een fantasie van de kinderen? Bij momopoyolo staat trouwens een foto van een kind dat met bierdopjes speelt! Bedankt Bliets voor de 'verdediging' en het plusje :)
Mijn vader had ze allemaal op een stuk boomstam gespijkerd als tafeltje en doorgesturd naat heineken, toen had hij een parasol gekregen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de spaken van je fiets knijpen! :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de binnenkant beschilderen e.d. Daar kan je bv schilderijen van maken of sieraden.
Maddie Bradshaw is er bekend om geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er een vliegengordijn van maken.
Ik kan zo snel geen beschrijving vinden, maar je neemt stevig nylon koord en buigt met een tang daar de doppen omheen.
Of je stanst of boort in alle doppen twee gaten en rijgt ze aan stevig touw.

Je kunt er ook memory mee spelen:
http://caps.lachoff.com/

Of sieraden van maken:
http://geniusbeauty.com/fashion-and-wear/fashion-amid-economic-crisis-jewelry-bottle-caps-yoav-kotik/

Of een mandje:
http://www.flickriver.com/groups/bottle_cap_creations/pool/interesting/

Wat wij doen:
Wij leggen daar autowegen mee aan en een helikopterveld en zijn daar uren zoet mee.
Zie afbeelding