Krom is met een ronding, een boog, zoals een banaan dus.
Scheef is als iets bv horizontaal of verticaal hoort te zijn, maar het is er een paar graden naast. Denk aan een schilderij dat scheef hangt.

Je probleem zit er waarschijnlijk in dat het tegenovergestelde van beide RECHT is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel Dounja.

Andere antwoorden (8)

krom is nooit een rechte lijn )
terwijl scheef in principe wel een rechte lijn kan zijn /
14 jaar geleden
krom is gebogen en scheef is uit het lood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krom is een banaan, loopt niet in een rechte lijn. scheef is een rechte lijn, die niet recht staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind het heel knap als iemand dit uit kan leggen dat het niet goed is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kromme geest?
Scheve gedachte?
Zal wel iets anders achter steken ;)
Als krom of scheef duidt op iets wat niet klopt, dan is het taalkundig precies hetzelfde...

Maar wiskundig is het totaal verschillend... Krom is (bv) niet recht en scheef (bv) is niet verticaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, zo had ik het nog niet eens bekeken. Je hebt gelijk. +1
Je kunt ook nog krom praten wat recht is; dat wil zeggen iets met argumenten die niet juist zijn proberen iets recht te breien.
En je kunt ook een scheve schaats rijden door dingen te doen die niet met je waardigheid als mens stroken.

Volgens mij maak ik het er niet eenvoudiger op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als scheef krom staat krijg je het nooit meer recht. Als krom scheef staat kan je deze rechtzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je gedachten zijn krom, de toren van Pisa is scheef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)