Is het waar dat een schorpioen ingevroren kan worden en dat ie bij ontdooien weer verder leeft?

Oja, en waarom lichten ze op bij ultraviolet licht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Het beste antwoord

Ja, dit blijkt geen broodje-aap-verhaal te zijn. Je kunt ze invriezen. Als je weer in de zon zet, ontdooien ze en lopen ze zo weer weg.
En waarom ze oplichten bij UV licht, daar kunnen we alleen maar naar raden. Ze zijn makkelijk voor mensen te vinden zo,
ze stralen een groene gloed uit als je ze beschijnt met UV-licht. Hier wat theorieën, maar het blijft gissen.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is toch evident? Er zit een stof in hun lichaam dat oplicht wanneer een schorpioen met uv beschenen wordt.

Hetzelfde gebeurt in een TL buis. De kwik damp onder elektrische spanning zendt UV licht uit. Dit licht gaat een interactie aan met een poeder aan de binnenkant van de buis. Deze poeder licht op in het zichtbare spectrum. Allemaal kwantumfysica...