Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zijn er zoveel mensen op de wereld ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is veel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt niet gevraagd waarom er veel mensen zijn maar zoveel, dat is een hele andere vraag. Jouw reactie zou alleen kunnen op de vraag: "Waarom zijn er (zo) veel mensen op de wereld? De vraag die nu gesteld wordt is ongeveer gelijk aan: Waarom is het aantal mensen op de wereld dat er is? Of concreter: Waarom zijn er 7 miljard mensen op deze wereld? http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/948
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"We zullen met overbevolking blijven zitten zolang neuken populairder is dan sterven." - Rowland B. Wilson Vat het eigenlijk wel samen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha @RoepiRoepi, jammer dat ik geen +1 kan geven op een reactie :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het is logisch dat de bevolking exponentieel groeit, dus hoe meer mensen op aarde hoe sneller de bevolking groeit. Ook al is het gemiddelde aantal kinderen per vrouw flink afgenomen. Dit was ongeveer 6 in 1950 en ligt nu op ongeveer 2.5.

Het eerste miljard werd behaald 1806, daarna nam de wereldbevolking erg snel toe. Dus in 205 jaar zijn er 6 miljard mensen bijgekomen op de aarde.

Hier de jaartallen dat de miljarden zijn bereikt en hoelang het heeft geduurt.
1 miljard 1806
2 miljard 1930 = 114 jaar
3 miljard 1960 = 30 jaar
4 miljard 1974 = 14 jaar
5 miljard 1987 = 13 jaar
6 miljard 1999 = 12 jaar
7 miljard 2011 = 12 jaar

Jaarlijks groeit de wereldbevolking met zo'n 80 miljoen. De VN verwacht dat de teller in 2050 op 9,2 miljard mensen staat en dat daarna voor het eerst de wereldbevolking gaat afnemen.

In China wonen de meeste mensen (1,35 miljard) gevolgd door India (1,24 miljard). Die 2 landen samen zijn dus goed voor 37% van de wereldbevolking!
(en dit terwijl de landen samen nog geen 9% van het totale LAND-oppervlakte van de aarde omvatten; namelijk CH: 9,640,821 km2 en IN: 3,287,263 km2.. en de aarde heeft 148,940,000 km2 land-oppervlakte)

In totaal hebben er in de geschiedenis van de mensheid ongeveer 108 miljard mensen op aarde gewoond.

Hier kun je een testje doen, dan weet je hoeveelste bewoner van de aarde jij was en nog wat leuke feitjes.
http://www.bbc.co.uk/news/world-15391515
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje jammer van je tegenstrijdig antwoord. Hij groeit exponentieel (eerste zin). Daarnaast laten je cijfers zien van niet en de rest van je antwoord zeggen ook iets anders. (+1 voor informatie -1 voor tegenstrijdigheid = 0)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@bartmill: Inderdaad, dat klopt.. Hierbij trek ik de eerste zin van mijn antwoord in.
Dit was origineel mijn eerste antwoord en eerste ingeving.. De rest van de gegevens heb ik verzameld na verder onderzoek. Dit heb ik dus later toegevoegd, en daardoor is het nu dus tegenstrijdig. Excuus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog bedankt! Ik kon veel informatie uit je antwoord halen ;)

Andere antwoorden (3)

Omdat het aantal geboortes per tijdseenheid groter is dan het aantal sterftegevallen en dit is al een hele lange tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vond hem wel erg voor de hand liggend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, kan er ook niets anders van maken...een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Laiperd Nee dat komt er niet bij, dat is een van de oorzaken dat het het aantal geboortes per tijdseenheid groter is dan het aantal sterftegevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MrTomaat. Het blijft lastig hè!
Vroeger waren er hele grote gezinnen met veel kinderen die nu de gepensioneerde leeftijd hebben bereikt. Die kinderen hebben zelf ook kinderen op de wereld gezet maar veel minder, hun kinderen hebben een nog kleiner gezin en dat houdt in dat op het moment dat die overgrootouders sterven (de mensen van de geboortegolf) dat het aantal mensen weer af kan nemen zolang de gezinnen steeds kleiner worden in vergelijking met de mensen die overlijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe is dit een antwoord op de vraag? De laatste drie generaties zijn niet echt relevant in het hele verhaal juist omdat gezinnen kleiner worden, overigens is dat vooral een westers ding volgens mij.
Er sterven per jaar minder mensen dan er levend geboren worden. Dat komt door goede medische zorg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op plaatsen met heel slechte of afwezige medische zorg heb je nog steeds bevolkingsgroei hoor.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing