Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

ja..
Maar dit is een van de weinige branden die u NOOIT met water mag blussen, omdat er sprake is van vet (frituurvet of boter in de pan) dat heel snel ontvlamt en dus voor een grotere brand in uw keuken zorgt. Een vlam in de pan ontstaat door oververhitting, dus kan zowel op een gas- als op een elektrische kookplaat ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oh, oke...... Dat wist ik niet. Ik had dat namelijk met popcorn. paar uurtjes geleden :(

Andere antwoorden (6)

ja zeker. lees onderstaand artiekel maar.

De ontbranding komt niet door de warmtebron!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als de temperatuur v/d plaat hoog genoeg is kan ook daar de vlam in de pan slaan, als er vet overslaat geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet met inductie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het vet maar heet genoeg is, ontbrandt het vanzelf, ongeacht de warmtebron. Dus ook op inductie !
Blussen met water is inderdaad het slechtste wat je doen kan. Het bluswater komt onmiddellijk aan de kook en verdwijnt als superfijne druppeltjes de lucht in. Aan die druppeltjes blijven kleine vetdeeltjes hangen die direct ontbranden en met z'n allen voor een enorme steekvlam zorgen.
Pan laten staan. Deksel erop en warmtebron uitdraaien.
Zeer zeker niet mee gaan lopen.
Dat is vragen om brandwonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, als je met olie iets doet ofzo,,,,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn opa en ik hebben het uitgeprobeerd maar hij is nu gearresteerd omdat de flik erin vloog in het flatgebouw in Zaandam, we kwamen zelfs op het nieuws, bedankt hoor !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding