Een mier zal nooit erg snel vallen gegeven zijn afmeting, lichaamsgewicht en luchtweerstand.

Dit beestje zal dus al snel de maximale valsnelheid bereiken en daarmee maakt het niet meer uit of ie van 10 meter of van 400 meter hoogte valt voor de impact.

Daarom zal ie als ie onderweg naar beneden niet het slachtoffer wordt van bv. een vogel of ( in het donker) van een vleermuis het wel overleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

misschien heb je hier wat aan?: http://www.goeievraag.nl/vraag/gaan-mieren-dood-laat-vallen.172067