Het gewicht van mijn schooltas is meer dan één vierde van mijn totale lichaamsgewicht. Kan ik daar last van krijgen?

Ik ben 37 kg en mijn schooltas weegt meer dan 10 kg. Ik heb ooit ergens gelezen dat je maar één tiende van je lichaamsgewicht mag dragen. Mijn schooltas is dus meer dan één vierde van mijn totale lichaamsgewicht. Ik ga met de bus naar school en als ik pech heb moet ik 25 minuten lang staan met mijn tas op mijn rug en ik moet nog 5 minuten lopen van mijn huis naar mijn halte en van het station naar school.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen kluisje op school? Je hoeft echt niet iedere keer je boeken heen en weer mee te nemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je KUNT natuurlijk ook de tas 25 minuten voor jouw voeten zetten in plaats van op jouw rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn idee, Frentzy!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mayemin, sinds wanner zijn blackberry's ZO zwaar?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer *
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo he....25 kilo, dan moet je wel een heel sterke broekzak hebben, nog een reden voor mij om zo'n ding niet aan te schaffen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 13 jaar oud en ik ben 1.60. Ik zit in de tweede van het gymnasium en in deze tas zitten de boeken voor zes vakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een ongezond gewicht voor iemand van 1.60 m. Jij zou minimaal 55 moeten wegen. Maar dan nog is je tas te zwaar. Laat hem op de grond staan bij de bus en op school doe je hem in de kluis en neem je mee wat je nodig hebt. Ga tevens eens bij een dietiste langs voor een gezond dieet om 15 kilo aan te komen.

Het beste antwoord

In de bus kun je je tas op de grond zetten. Ook hebben de meeste scholen kluisjes, daar kun je een groot deel van je boeken inleggen. Vraag een kluisje aan. :) Voor het lopen van de halte naar huis is denk geen oplossing, dan moet je de tas gewoon dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dit lijkt me voor jou inderdaad te veel om te sjouwen, zeker de hele dag, en ook zeker als je nog in de groei bent. Alternatief: een trolley tas - zo'n tas op wieltjes. Klinkt misschien helemaal als iets voor 'ouwe wijven' hahaha, maar als je er even googlet (zoek afbeeldingen) zul je zien dat er ook heeeeele leuke modellen zijn! Zie bronvermelding. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes en zorg goed voor jezelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je echt niet mee aankomen zetten op een middelbare school....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt sociale zelfmoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik snap dat dat 'link' is. Vandaar ook de link naar google-afbeeldingen. En voor hetzelfde geld vinden de medescholieren het mega cool, vet, ziek, relax of hoe het tegenwoordig ook wordt genoemd ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sociale zelfmoord?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op de middelbare maar 37 kilo weegt klopt er iets niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet? Misschien is hij/zij nog maar heel klein, heeft de zgn. groeispurt nog niet gehad, zit pas in de brugklas... ik noem maar wat mogelijkheden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit in de tweede en ben 1.60.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan ben je toch véél te licht??? Misschien een te persoonlijke vraag, maar ben je dan ziek? Want dan zou ik zéker gaan kijken voor een trolley.
Nee hoor en in de bus kan je de tas op de grond zetten en 5 min. lopen met een boeken tas valt heus wel mee. Ik heb net nog op tv het programma obese gezien en als jij goed met de tas blijft lopen en bewegen zullen wij je nooit in z''on programma zien. Succes met het leren en als je alles in je hoofd hebt zitten zijn die "zware"tassen verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aanbeveling die jij gelezen hebt over dat gewicht
die gelden voor rugzakken die gedragen worden tijdens lange wandelingen.

Lees ook wat er hier allemaal staat:
http://www.goeievraag.nl/vraag/maximale-gewicht-schooltas.188717

Goed sjouwen, en goed eten
daar wordt je groot en sterk van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is teveel: als je een dwerg bent, of gewoon te klein bent on al die boeken te dragen. Kun je net als een klein meisje dat 4 jaar geleden bij mij in de 1ste zat, een trolley mee nemen. Ziet er raar uit, maar dan heb je tenminste geen kast van je rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele simpele rekensom, teveel!

Angezien brugpiepers nooit gehoord worden, misschien een idee om boeken in je kluis te laten?
Zelf een nogal klein meisje en ik deed wat ik niet nodig had in mijn kluis :)

Succes en niet omvallen, hihi