Het gewicht van mijn schooltas is meer dan één vierde van mijn totale lichaamsgewicht. Kan ik daar last van krijgen?

Ik ben 37 kg en mijn schooltas weegt meer dan 10 kg. Ik heb ooit ergens gelezen dat je maar één tiende van je lichaamsgewicht mag dragen. Mijn schooltas is dus meer dan één vierde van mijn totale lichaamsgewicht. Ik ga met de bus naar school en als ik pech heb moet ik 25 minuten lang staan met mijn tas op mijn rug en ik moet nog 5 minuten lopen van mijn huis naar mijn halte en van het station naar school.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de bus kun je je tas op de grond zetten. Ook hebben de meeste scholen kluisjes, daar kun je een groot deel van je boeken inleggen. Vraag een kluisje aan. :) Voor het lopen van de halte naar huis is denk geen oplossing, dan moet je de tas gewoon dragen.

Ja, dit lijkt me voor jou inderdaad te veel om te sjouwen, zeker de hele dag, en ook zeker als je nog in de groei bent. Alternatief: een trolley tas - zo'n tas op wieltjes. Klinkt misschien helemaal als iets voor 'ouwe wijven' hahaha, maar als je er even googlet (zoek afbeeldingen) zul je zien dat er ook heeeeele leuke modellen zijn! Zie bronvermelding. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes en zorg goed voor jezelf!

Bronnen:
http://www.google.nl/search?q=trolley+tas&...

Nee hoor en in de bus kan je de tas op de grond zetten en 5 min. lopen met een boeken tas valt heus wel mee. Ik heb net nog op tv het programma obese gezien en als jij goed met de tas blijft lopen en bewegen zullen wij je nooit in z''on programma zien. Succes met het leren en als je alles in je hoofd hebt zitten zijn die "zware"tassen verleden tijd.

De aanbeveling die jij gelezen hebt over dat gewicht die gelden voor rugzakken die gedragen worden tijdens lange wandelingen. Lees ook wat er hier allemaal staat: http://www.goeievraag.nl/vraag/maximale-gewicht-schooltas.188717 Goed sjouwen, en goed eten daar wordt je groot en sterk van.

Dat is teveel: als je een dwerg bent, of gewoon te klein bent on al die boeken te dragen. Kun je net als een klein meisje dat 4 jaar geleden bij mij in de 1ste zat, een trolley mee nemen. Ziet er raar uit, maar dan heb je tenminste geen kast van je rug.

Hele simpele rekensom, teveel! Angezien brugpiepers nooit gehoord worden, misschien een idee om boeken in je kluis te laten? Zelf een nogal klein meisje en ik deed wat ik niet nodig had in mijn kluis :) Succes en niet omvallen, hihi

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100