Op welke universiteit is de kwaliteit van de studie Biologie (WO) het best?

Ik wil graag meer weten over de kwaliteit van de bachelor biologie op verschillende universiteiten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op www.studiekeuze123.nl kun je studies van verschillende universiteiten vergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je misschien wereldwijd/europa wilt kijken: http://www.topuniversities.com/university-rankings Is een ranking list per subject, dus ook voor biologie.

Antwoorden (3)

Ik weet dat die van Wageningen Universiteit heel goed is, maar weet verder niet of ze op andere universiteiten niet goed zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elsevier heeft eind september een onderzoek naar de kwaliteiten van Nederlandse universiteiten gepubliceerd. Misschien is dat nummer nog te bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de keuzegids Hoger Onderwijs 2010 de UVA.

Waarom Biologie aan de UvA?
Beste opleiding van Nederland:
Biologie aan de UvA is de beste biologieopleiding in Nederland, volgens de Keuzegids Hoger Onderwijs 2010. Op alle punten scoort de opleiding goed: het programma, de baanvoorbereiding, de organisatie en de faciliteiten. Extra pluspunten zijn het nieuwe gebouw met de nieuwste voorzieningen, de goede docenten, moderne werkvormen en het hoge studierendement. Studenten waarderen de kleine groepen, het directe contact met docenten, de excursies, de actieve studievereniging (CONGO) en de sterke samenhang in het studieprogramma.