Elke nacht rond 2.00 uur word ik wakker van geluid dat tussen het plafond en vloer van de zolder lijkt te komen, wat voor beest zou dit kunnen zijn?

Het klinkt echt hard, je hoort lopen of schuiven. Het lijkt mij geen muisje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga kijken.

Antwoorden (5)

Misschien vleermuizen, of vogels. Ook de boktor maakt lawaai... maar als het de boktor is, dan wordt je huis op dit moment opgegeten... dus dat zou niet goed zijn! Ik zou proberen het geluid op te nemen denk ik... kijken wat anderen er van denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk een muis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben dit thuis ook gehad. Wij hoorden het meestal in de avond. Vloer is opengemaakt en in de ruimte tussen plafond en vloer vonden we rattendrollen. Expert erbij gehaald, die heeft gif geplaatst en alle openingen naar die ruimte afgesloten. Kort daarna was het probleem weg.
Bij jou kan het natuurlijk wat anders zijn, daar zou je achter kunnen komen door een stukje uit de vloer te halen en te kijken. Bij ons ging dat overigens gemakkelijk, omdat het om een houten vloer ging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rat of een marter hoor je duidelijk lopen, en ze zijn groot genoeg om ze ook te kunnen horen schuiven langs balken of pijpen/buizen boven je plafond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan makkelijk een muis zijn, je plafond geeft het geluid goed door en snachts is het ook nog eens vrij stil, dus lijkt het extra hard.