Een uur voor het slapen geen tv kijken of computeren, door deze dingen word je onrustig en slaap je minder diep, niet diep slapen is een van de oorzaken van slaapwandelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een natte dweil voor je bed leggen: als je die direct onder je voeten hebt voel je meteen nattigheid en word je wakker!

Toegevoegd na 1 minuut:
P.s. Dit is een serieuze tip. Zie ook http://www.droomnet.nl/nachtmerries/slaapwandelen.html
Amadea
13 jaar geleden
Als het vaker voorkomt zijn er de volgende tips:

■Sluit ramen en deuren zodat de slaapwandelaar niet naar buiten kan (vallen).
■Regelmaat brengen in je ritme, dus zelfde tijd naar bed en zelfde tijd opstaan.
■Genoeg slaap verbeterd de situatie.
■Bij kinderen een traphekje zetten zodat ze niet naar beneden kunnen vallen.
■Niet teveel rommel op de vloer zodat dit geen opstakel is.
■Een matras langs het bed liggen voor als de slaapwandelen eruit valt.
■Scherpe hoeken afdekken zodat de slaapwandelaar zich daar niet aan kan verwonden.
■Een alarmsysteem met bewegingssensoren plaatsen, zodat je de slaapwandelaar tegen in bed kunt leggen.
■Ontspanningsoefeningen doen verdeeld over de dag om vermoeidheid te voorkomen.
■Volgens sommige mensen helpt een natte dweil langs het bed zodat de slaapwandelaar wakker schrikt.