Op welke nieuwe technologie zitten we nu het hardst te wachten?

De ontwikkelingen door de mens gaat nog steeds hard. waar zitten we momenteel echt hard op te wachten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat we op veel ontwikkelingen zitten te wachten. Maar alle gedachten richting technologie brengen ons naar energie, transport, voedselproductie, medicijnproductie en ontwikkeling, etc. Ik denk echter dat we alle bovenstaande zaken samen kunnen vatten: We zitten te wachten op vrede. Dat is weliswaar geen technologie, maar het is wel het grootste gemis op het grootste deel van onze aardbol.

Ik doe een gooi: echt rendabele duurzame energie. Toegevoegd na 1 uur: Ter onderbouwing: als we geen energie meer hebben, wordt het ook heel lastig nieuwe medicijnen produceren, of water zuiveren, of mensen in een scanner leggen. Het meest prangende op dit moment lijkt me daarom het energieprobleem op te lossen, al zijn er veel nobeler doelen te verzinnen.

Ik denk dat we op dit moment écht zitten te wachten op volledig klimaatneutrale auto's.

Energie die schoon, duurzaam en gratis is.

Dit is een makkelijke. Op een medicijn voor een aantal slopende ziektes.

een goed werkende kernfusiecentrale zodat het energievraagstuk opgelost word.

De ontwikkeling van de vliegende auto. Geen file's meer, jippie! En lekker snel op de plaats van bestemming.

Niet ik persoonlijk maar wel heel veel mensen in oa de medische sector: Klonen van mensen en/of losse organen.

Een thermostaat waarmee de temperatuur op aarde geregeld kan worden.

Goede vriendelijke efficiënte robots die een deel van de praktische zorgtaken kan overnemen, zodat de mensen tijd kunnen besteden aan oprechte echte zorg voor een patiënt. Oftewel de robots worden de praktische handen aan het bed en de verpleegster en verzorgster krijgen weer tijd voor een echt gesprek met de patiënt.

Naast de nobele zaken (medicijnen, voedsel energie, water) zit ik te wachten op een oplossing voor die vieze gore honde(n)stront die hier steeds op het speelveld ligt. En dan helemaal voor de grote bek van sommige baasjes. Op een keurig nette vraag of ze in het vervolg een schepje oid mee willen nemen om de stront even weg te scheppen omdat mijn kinderen steeds met plakken onder schoenen thuis komen, krijg je als antwoord dat de speeltuin verderop is en hoezo hebben mijn kinderen meer recht om daar te spelen dan zijn honden? Grrrrrr, op mijn antwoord dat mijn kinderen er niet poepen werd ik vreemd aangekeken. Zo dat moest ik ff kwijt.

een deugdelijke leugendetector...

Klimaatsbeheersing, zodat erg droge gebieden weer bebouwd kunnen worden en er geen hongersnood meer hoeft te zijn. De regen die elders te veel en heftig valt, waardoor overstromingen ontstaan, kunnen verjagen naar gebieden die te weinig regen hebben.

Een duidelijk Uit-knopje op de afstandbediening of PC. Dat zal een hoop geruzie schelen in veel huishoudens. Verder zou een techniek om vliegen overbodig te maken wel fijn zijn. Dat alle bestemmingen binnen een uur te bereiken zijn. Heb je alle tijd om naar je werk te gaan. Te wonen waar je wil. En je familie en vrienden over de hele wereld te bezoeken.

Ontwikkeling van vliegende auto. Zie link... http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/08/terrafugia-transition-vliegende-auto-in-2009

de terugkomst van de langspeelplaat, dat geluid blijft toch het mooist.

Een ingeving die verkondigd dat geloof niet leidend moet zijn in ons leven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100