Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke nieuwe technologie zitten we nu het hardst te wachten?

De ontwikkelingen door de mens gaat nog steeds hard. waar zitten we momenteel echt hard op te wachten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
483

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat we op veel ontwikkelingen zitten te wachten. Maar alle gedachten richting technologie brengen ons naar energie, transport, voedselproductie, medicijnproductie en ontwikkeling, etc.

Ik denk echter dat we alle bovenstaande zaken samen kunnen vatten:

We zitten te wachten op vrede.

Dat is weliswaar geen technologie, maar het is wel het grootste gemis op het grootste deel van onze aardbol.
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik doe een gooi: echt rendabele duurzame energie.

Toegevoegd na 1 uur:
Ter onderbouwing: als we geen energie meer hebben, wordt het ook heel lastig nieuwe medicijnen produceren, of water zuiveren, of mensen in een scanner leggen.

Het meest prangende op dit moment lijkt me daarom het energieprobleem op te lossen, al zijn er veel nobeler doelen te verzinnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat we op dit moment écht zitten te wachten op volledig klimaatneutrale auto's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Energie die schoon, duurzaam en gratis is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een makkelijke.
Op een medicijn voor een aantal slopende ziektes.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Anders moeten we doodziek in die klimaatneutrale auto's rijden, dan lijkt me de genezing inderdaad van een hoger belang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Mij lijkt ook de beste volgorde eerst de gezondheid en dan het klimaat en een leefbare aarde voor iedereen. Vooral als we allemaal nog ouder gaan worden, omdat we niet meer doodgaan aan die slopende ziektes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar dacht ik ook als eerste aan +1
een goed werkende kernfusiecentrale zodat het energievraagstuk opgelost word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ontwikkeling van de vliegende auto.
Geen file's meer, jippie!
En lekker snel op de plaats van bestemming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet ik persoonlijk maar wel heel veel mensen in oa de medische sector: Klonen van mensen en/of losse organen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een thermostaat waarmee de temperatuur op aarde geregeld kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vriendelijke efficiënte robots die een deel van de praktische zorgtaken kan overnemen, zodat de mensen tijd kunnen besteden aan oprechte echte zorg voor een patiënt.
Oftewel de robots worden de praktische handen aan het bed en de verpleegster en verzorgster krijgen weer tijd voor een echt gesprek met de patiënt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast de nobele zaken (medicijnen, voedsel energie, water) zit ik te wachten op een oplossing voor die vieze gore honde(n)stront die hier steeds op het speelveld ligt. En dan helemaal voor de grote bek van sommige baasjes. Op een keurig nette vraag of ze in het vervolg een schepje oid mee willen nemen om de stront even weg te scheppen omdat mijn kinderen steeds met plakken onder schoenen thuis komen, krijg je als antwoord dat de speeltuin verderop is en hoezo hebben mijn kinderen meer recht om daar te spelen dan zijn honden? Grrrrrr, op mijn antwoord dat mijn kinderen er niet poepen werd ik vreemd aangekeken. Zo dat moest ik ff kwijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een deugdelijke leugendetector...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klimaatsbeheersing, zodat erg droge gebieden weer bebouwd kunnen worden en er geen hongersnood meer
hoeft te zijn. De regen die elders te veel en heftig valt, waardoor overstromingen ontstaan, kunnen verjagen naar gebieden die te weinig regen hebben.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden
Een duidelijk Uit-knopje op de afstandbediening of PC. Dat zal een hoop geruzie schelen in veel huishoudens.

Verder zou een techniek om vliegen overbodig te maken wel fijn zijn. Dat alle bestemmingen binnen een uur te bereiken zijn. Heb je alle tijd om naar je werk te gaan. Te wonen waar je wil. En je familie en vrienden over de hele wereld te bezoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontwikkeling van vliegende auto. Zie link...
http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/08/terrafugia-transition-vliegende-auto-in-2009
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me een beetje onveilig als hij neerstort valt hij op je hoofd:)
de terugkomst van de langspeelplaat, dat geluid blijft toch het mooist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ingeving die verkondigd dat geloof niet leidend moet zijn in ons leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe is dat een technologie?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding