Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen biomassa piramide en aantallenpiramide?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga mijn vraag afsluiten, ondertussen ben ik achter gekomen wat het antwoord is, ik heb het aan de leerkracht gevraagd; biomassa piramide is met kg en aantalpiramide met aantallen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Stel je hebt een voedselketen: Bovenaan een roofvogel, daaronder een vogeltje (consument 2e orde), daaronder weer een insect (consument 1e orde) en daaronder weer bomen.

Als je naar de biomassa piramide kijkt, zal je zien dat het eruit ziet als echte piramide. Schuin dus. Je het immers heel wat kilo's bomen nodig, om al die insecten te voeren, en ook heel weer wat kilo's insecten voor die vogels.

Als je echter naar de aantallen kijkt, dan zie je dat er een paar bomen nodig zijn, om heel veel insecten te voeden. Vervolgens zijn er ook weer veel insecten nodig om een paar vogels te voeren. Deze piramide loopt dus niet zoals een echte piramide, maar heeft een heel smal begin, wordt vervolgens heel breed, en daarna weer steeds smaller.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding