Roert de meerderheid van de rechtshandigen met de klok mee? (in koffie etc)

...en de linkshandigen dus tegen de klok in.

Zo ja, waarom? :)

Weet jij het antwoord?

/2500

ik ben rechts en ik roer tegen de klok in...

Leuke vraag. De meerderheid van de mensen schijnt zowiezo tegen de klok in te draaien, met veel activiteiten. Ga maar eens na. Als je met sport een rondje over het voetbalveld moet rennen, welke kant ren je dan op? Iedereen rent tegen de klok in.Een rondje met je paard door de manege-bak: linksom. Een rondje met de scootertjes op de kermis: dit gaan linksom. En ga zo maar door. Ik heb eens een theorie gelezen dat het te maken heeft met het draaien van de aarde.We draaien onbewust dezelfde kant op als de aarde. En over roeren in de koffie kan ik verder niet zoveel vertellen want ik drink mn koffie zwart 8-)

Ik ben links maar ik roer mijn koffie met de klok mee . Maar ik denk dat je de draairichting automatisch overneemt van jou ouders toen je nog klein was . Je wilde alles vroeger precies nadoen van wat jou ouders deden .

ik ben ook rechtshandig en ik roer ook tegen de klok in, ik denk het dus niet, gezien de bovenstaande antwoorden.

Echt lachen; ik heb eerst eens geroerd met een lepeltje in de beker en inderdaad, ik ga dan tegen de klok in. Was een verrassing voor mij, je staat gewoon niet stil bij zulke automatische dingen. Ben toch wel rechtshandig. Een goede vraag, geeft leuke reacties.

Rechtshandige mensen roeren volgens mij vrijwel altijd tegen de klok in en linkshandige mensen met de klok mee. Als je als rechtshandige een koffielepeltje vastpakt dan zit de holle kant van het lepeltje t.o. je duim en is het logisch dat je tegen de klok inroert. Bij linkshandige is dit precies andersom. Je roert nooit met de bolle kant van je lepeltje want anders zou je "achteruit" roeren!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100