Wie kent een materiaal dunner dan 10 mm,waarbij dat materiaal tussen twee magneten gehouden.De aantrekkingskracht van die magneten opheft .

Geen elektromagneten . maar wel redelijk sterke gewone
magneten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog geen goed antwoord, ik ben benieuwd.
Ik weet dat er iets bestaat, maar meen dat het alleen bij de wetenschap gebruikt wordt (lees: duur is)

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet, maar ik heb geen zin erover na te denken. Opheffen is zo'n groot woord; beschermen tegen is duidelijker. Een kooi van Faraday beschermt tegen magnetisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoelt Anton twee magneten met gelijke polen tegenelkaar, dan materiaal ertussen en de afstotende werking wordt opgeheven
Dat materiaal bestaat niet. Niet-magnetisch materiaal heeft geen invloed en magnetisch meteriaal zal het magnetisme geleiden en het dus niet opheffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat ik hierop kan bedenken is lood.