Hoe maak ik een elektroscoop?

Titel zegt het zelf, ik moet een elektroscoop maken.
Het mag niet teveel tijd in beslag nemen en moet kunnen gemaakt worden met huishouddingen.
De leerkracht zei dat het makkelijk met een plastic fles kan gedaan worden.

Kunnen jullie me helpen?

mvg,
thibi

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt, maar google eens... wie weet wat er uit komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik gedaan, kom alleen dingen uit met confituurpotten en niet zo duidelijk. Toch niet wat wij gezien hebben, misschien zijn er hier betere voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Confituurpotten = jampot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet het, ik moet het gewoon doen met plastic flessen ofso

Antwoorden (1)

Voor het maken van een eigen elektroscoop heb je nodig:

-) pot met deksel
-) aluminiumfolie
-) paperclip of metalen draad
-) kam

Het is heel eenvoudig, de uitleg staat op:

http://www.thuisexperimenteren.nl/science/electroscoop/elektroscoop.htm