Hoe kan ik t verschil zien tussen koper en messing?

Toegevoegd na 5 minuten:
Er is toch ook geel koper?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er is ook geel koper.
Het lijkt me duidelijk dat je dat bedoelt.
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TijmenzonderH heeft gelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Messing_(metaallegering)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus geel koper is messing...

Het beste antwoord

koper is roodbruin en messing goudgeel

Toegevoegd na 9 minuten:
geel koper is messing

Toegevoegd na 1 uur:
Je kunt van rood koper geel koper maken.
Je neemt wat gootsteenontstopper (gevaarlijk) en voegt er zinkpoeder bij. (Zinkpoeder kun je maken een stuk zink te vijlen.) Wat warm water erbij.
Dan een koperen stuiver nemen die goed schoon is en daarin leggen.
Na een minuut of vijf eruit halen. Als het een beetje lukt heb je nu een mooie zilverkleurige munt.
Die munt houd je met een tang een paar minuten in zacht vuur. Dan zie je de zilverkleur veranderen in een goudkleur. Op dat moment heb je een messing stuiver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Messing is een legering van koper en zink. Messing is lichter van kleur, daardoor kun je het verschil zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koper is rood en messing is goud/geel kleurig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geel koper en messing zijn hetzelfde. Afhankelijk van het zinkpercentage wordt het harder of zachter.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Messing_(metaallegering)
12 jaar geleden
Koper is een element en is roodbruin van kleur. Zuiver koper is vrij zacht en buigzaam. De sm van koper is 8,9.
Messing is een legering van koper en zink en daardoor wordt de kleur geel (geel koper). Afhankelijk van het percentage zink is messing harder dan koper. Als er vulplaatsjes van worden gemaakt spreek je over latoenkoper. De sm van messing is 8,4.