Als alle mensen, maar dan ook echt ALLE, in de wereld dezelfde richting op zouden lopen, zal dan de aarde een andere kan op kunnen laten draaien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zullen we het proberen ><
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begin al met lopen... :P

Antwoorden (7)

Nee, daarvoor is onze impact, al zijn we met 7 miljard, echt veel en veel te klein. Bovendien bewegen we al in e richting van de aarde mee in het zelfde tempo.
Allemaal tegelijk springen brengt de aarde ook echt niet uit haar baan.

Als alle INSECTEN ineens zouden besluiten allemaal dezelfde kant op te lopen.....dat legt wel tientallen keren meer gewicht in de schaal. Maar nee, ook daarvan zal de impact op de draaiing van de aarde nihil zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het enige dat wel kan is een kleine aardbeving (trilling van de korst) veroorzaken als heeeeel veel mensen tegelijk zouden springen, maar op de baan van de aarde of de draairichting heeft dat absoluut geen impact.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was ooit een experiment in een pretpark geweest waarbij ongeveer 500 mensen tegelijk sprongen. Gevolg: een aardbeving, 1,4 op de schaal van Richter of iets dergelijks. Dus je kunt nagaan wat er gebeurt als heel Nederland tegelijk springt. Of de aarde uit haar baan gaat, weet ik niet, maar er zal wel een enorme aardbeving komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt wel mee hoor, en het gaat ook niet heel erg diep. Er zullen geen platen gaan verschuiven ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had de Serious Request finale en Eindhoven ook niet een kleine aardbeving veroorzaakt afgelopen december? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En Rage Against the Machine op Pinkpop aantal jaar terug ook volgens mij :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er 5 miljard mensen tegelijk springen zal de wereld wel degelijk verplaatsen. (Dat is mijn theorie.) Ik spreek nu ook uit de monden van vele anderen waaronder ook mijn leraar Natuur- en scheikunde. De aarde trekt aan jou zodat je niet wegzweeft maar jij trekt ook even hard weer terug zodat je niet als een keihard tegen de aarde aan zou worden gedrukt. Als er 5 miljard mensen tegelijk op één plek zouden springen trekt de aarde zich als aan een touwtje omhoog maar glijd ook weer een stuk naar beneden omdat de aarde ook aan ons trekt.
Ik weet even niet hoe ik het verder moet noemen maarach, in theorie is het wel degelijk mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zul je die 5miljard mensen wel EERST allemaal op één kluitje op één plek moeten drijven : als iedereen namelijk op zijn eigen plekkie springt, heffen al die krachten elkaar makkelijk weer op. Maar dan nog zou ik die theorie wel eens uitgewerkt willen zien ; welke krachten enzo, en waar ze tegenin moeten werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iedereen tegelijk springt krijg je aan alle kanten van de aarde 'impact' (de aarde is rond! niet plat!), dus wie het ooit heeft verzonnen dat het de baan o.i.d. kan beinvloeden.... :P?
Ja, het zou kunnen, maar het zou tegelijkertijd ook geen schijn van kans hebben en zeker niet zonder één globaal bestuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de aarde werkt niet als een rad, wij zijn niet degene die de aarde in beweging brengen. Als we allemaal stil staan stopt de aarde ook niet met draaien :-) Wel een leuke vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me inderdaad het meest voor de hand liggende antwoord!
Vrijwel al het zoute water op aarde ( velen kilometers diepe oceanen) , klotst dagelijks heen en weer door de eb en vloed, maar ook dat zelfs heeft geen invloed op het draaien van de aarde, dan kunnen die paar mensjes dat dus ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur theoretisch...

Alles wat massa heeft, heeft invloed op elkaar.
Dus zelfs een fladderende vlinder zal de draaiing van de aarde -iets- beinvloeden.
Uiteraard is dit praktisch onmeetbaar, maar het is geen 0.

Toegevoegd na 4 minuten:
(da's overigens diezelfde vlinder in het amazone gebied die door zijn gefladder een orkaan in de caribbean kan laten ontstaan, door nèt dat laatste zetje aan een weersysteem te geven... :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk met jou kan ik praten. Dat is precies mijn theorie. (Maar wie gelooft nou weer een 14-jarige?)
Nee, dat zou nooit kunnen, daar hebben we te weinig aantrekkingskracht voor. De aarde is een veel grotere massa dan wij bij elkaar, dus dat zou nooit kunnen.

Toegevoegd na 4 minuten:
(Theoretisch gezien zou het trouwens wel kunnen, net zoals een mug die op een volle brug gaat zitten, waardoor hij net dat extra gewicht geeft waardoor die brug inzakt. :P)

Toegevoegd na 5 minuten:
Dat is eigenlijk net zoiets als het antwoord van "Robjuhk" ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut niet. Heb deze vraag een keer voorbij zien komen in de Quest, en kan je met zekerheid zeggen, het gewicht van alle mensen in de wereld, komt niet eens in de buurt van het totale gewicht van de aarde. Het is dus totaal onmogelijk.