Hij voorspelde dat een bepaalde 'line-up' (configuratie) van planeten in ons zonnestelsel verschirkkelijke catastrofes op aarde zouden voorspellen zoniet veroorzaken , (Het Jupiter-effect).

Van zijn voorspellingen is - uiteraard- niks uitgekomen ; het was een soort astrologie in een modern jasje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zijn theorie (in 1974) was dat als alle planeten aan één kant van de zon staan, (in 1982) dat zodanig effect zou hebben op de zwaartekracht van de aarde , dat we hier enorme aardbevingen, overstromingen en wat al niet meer (soort apocalyps) zouden krijgen.