Het hoeft ook niet persé te regenen op de plek waar jij nu staat. De regenboog wordt veroorzaakt door breking van licht in waterdruppeltjes. Op de plek waar de regenboog staat zijn heel veel kleine waterdruppeltjes in de lucht. Die waterdruppels zijn meestal zwaar genoeg om te vallen (regen).

Toegevoegd na 56 seconden:
De regen is in dit geval dus verder weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens buienradar kan het op die plek wel geregend hebben.

Andere antwoorden (3)

Dat kan. Als er regen is op de plek waar jij naar kijkt en je de zon achter hebt.
Denk maar eens aan een fontein. Soms zie je in de druppels van een fontein, vooral in de wat verwaaide kleine druppeltjes, ook een regenboog, hoewel jij er niet nat van wordt. Dit is hetzelfde effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is door de breking van het zonlicht op een gedeelte in de atmosfeer waar t heel erg vochtig is (dus dampvorming,hoeven geen wolken te zijn)

Toegevoegd na 54 seconden:
o ja: dan zijn al die kleine druppeltjes dus als een soort prisma,vandaar dat je dan allerlei kleuren krijgt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan iemand aan het sproeien zijm