Met behulp van zonnepanelen, die zonlicht omzetten naar electriciteit. Vervolgens met kabels van A naar B verplaatsen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Tevens slaan we eea op door planten te laten groeien. De droge biomassa kan je van a naar B verplaatsen, en in een biomassa reactor plaatsen. Dan kan je er gas of diesel van maken, waar je dan weer motoren mee kan aandrijven.

Toegevoegd na 3 uur:
naar aanleiding van je reactie in prive bericht: http://lmgtfy.com/?q=zonnepanelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Of heel veel planten planten. De planten zetten de zonne energie (opslaan) om in chemische energie (Zetmeel, suikers, enz)

Deze planten kun je drogen en transporteren. Bijkomend voordeel is dat je het niet alleen als elektrische energie kan gebruiken (stoken), maar ook als voedsel!

Toegevoegd na 23 seconden:
Voor dier/plant/mens :D

Toegevoegd na 23 minuten:
Groot nadeel is wel dat plant nutrienten uit de grond halen. Als je die planten verplaatst neem je de nutienten mee. De grond of het land waar de de energie/panten vandaan haalt wordt dus voedsel armer en minder waard enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zonne-energie zou je water kunnen koken (met parabolische spiegels) en omzetten in stoom. Deze stoom kan je met behulp van een turbine (generator) stroom opwekken. Zo heb je wisselstroom wat je kan transporteren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met fuel cells is dit mogelijk, mdtl is een beursgenoteerd bedrijf die deze levert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fuel cells (brandstofcellen) hebben helemaal niks met zonne energie te maken. -1
Zonne-energie moet eerst omgezet worden in een energievorm die bewaard of direct getransporteerd kan worden. Warmte moet je goed isoleren omdat het altijd weglekt; chemische energie kun je goed bewaren en transporteren; potentiële energie kun je goed bewaren, maar niet goed transporteren.

Je zou water kunnen verwarmen en door geïsoleerde buizen naar de gebruikers brengen. Zoals bij de stadsverwarming.

Je zou de energie door algen of andere organismen kunnen laten verwerken tot olie of suiker. Dit kun je lang bewaren en vervoeren.

Je kan ook de energie gebruiken om water omhoog te pompen in een hoog meer, zo kun je het voor langere tijd opslaan.