Wat gebeurt er in de Bermuda Driehoek?

heeft dit alles te maken met rare stromingen waardoor er boten en vliegtuigen verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Wetenschappelijke verklaringen

De plausibelste verklaring zou kunnen zijn dat dit gebied een van de meest bevaren en bevlogen gebieden van de wereld is, en dat ongelukken dus waarschijnlijker zijn door zowel de frequentie als de dichtheid van het verkeer.

Een andere veel voorkomende verklaring is het bestaan van grote methaanvoorraden die diep in de zee voorkomen. Soms ontsnapt een grote hoeveelheid methaan of methaanhydraat die opstijgt naar het oppervlak. De draagkracht van water neemt af als daar gasbelletjes in voorkomen (volgt uit de wet van Archimedes). Hierdoor kunnen schepen in zeer korte tijd zinken zonder dat ze de kans krijgen om nog een noodsignaal uit te zenden. Doordat methaan een lagere dichtheid heeft dan lucht zal het verder stijgen. Een vliegtuig dat door lucht met een grote concentratie methaan vliegt kan daardoor in problemen raken, enerzijds doordat het zuurstofgehalte afneemt en de verbranding in de motoren wordt verstoord, anderzijds doordat het methaan kan ontbrand
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk tegenwoordig niets meer. Dit is mijn inziens gewoon een broodje aap. Misschien wat meer stormen op deze locatie dan elders daardoor bijvoorbeeld boten en vliegtuigen in de problemen komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn twee theoriën : de ene is een vorm van tsunami, metershoge golven veroorzaakt door zeebevingen en een andere dat het allemaal fictie is.Tot hiertoe geen enkel wetenschappelijk afdoend bewijs. Dus de vraag in beraad houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er gebeurt niets vreemds in de Bermuda-driehoek. Het enige dat er gebeurt is dat mensen dol zijn op mysteries en het monster van Lochness grote kans heeft om in die driehoek op te duiken ;-)

Zonder dollen: de Bermuda-driehoek kent statisch gezien geen significante afwijking in aantalln ongevallen/verdwijningen, dan elders op de oceanen en wereldzeeën.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Bermudadriehoek is een denkbeeldige driehoek tussen Miami (Florida), de Bermuda-eilanden en Puerto Rico. Volgens een populaire sage vinden er in dit gebied abnormaal veel scheeps- en vliegtuigrampen en verdwijningen plaats.
De plausibelste verklaring zou kunnen zijn dat dit gebied een van de meest bevaren en bevlogen gebieden van de wereld is, en dat ongelukken dus waarschijnlijker zijn door zowel de frequentie als de dichtheid van het verkeer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens sommigen heeft dit te maken met een buitengewone aandacht vanuit extraterrestriale hoek voor dit gebied.

Nooit een spoor van bewijs voor gevonden uiteraard maar zulke "geruchten" blijken hardnekkig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar is al veel onderzoek naar geweest. Onder water komt een grote hoeveelheid gas vrij waardoor het lijkt alsof het water borrelt. Hierdoor zinken de schepen. Voor de vliegtuigen is nog geen duidelijke oorxaak gevonden. Men weet wel dat de instrumenten niet meer werken of verkeerde informatie gaan geven.
Vraag blijft dus min of meer open staan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het schijnt dat daar een paar geladen diamanten zitten, die zijn daar gekomen door de ondergang van het schip atlantis. Deze diamanten liggen in zo'n opstellening dat ze magnetische krachten opwekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wikipedia!

Deze vind ik zelf wel goed:
Een andere veel voorkomende verklaring is het bestaan van grote methaan voorraden die diep in de zee voorkomen. Soms ontsnapt een grote hoeveelheid methaan of methaanhydraat die opstijgt naar het oppervlak. De draagkracht van water neemt af als daar gasbelletjes in voorkomen (volgt uit de wet van Archimedes). Hierdoor kunnen schepen in zeer korte tijd zinken zonder dat ze de kans krijgen om nog een noodsignaal uit te zenden.