Wat is de grootste stad ter wereld waar zich geen nachtwinkels bevinden?

(Qua inwonertal.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Tromsø in Noorwegen. 65.000 inwoners Daar gaat de zon nooit onder. Nou ja, bijna nooit. Geen nacht, dus geen nachtwinkels.

Eindhoven heeft geen nachtwinkel in ieder geval.

Voor zover ik weet heeft Utrecht er geen. Alleen een terugkerend evenement in de Winkel van Sinkel heet zo. Toegevoegd na 4 minuten: En ik denk dat Reykjavik er ook geen heeft! Ik kan er in ieder geval niks over vinden :) Toegevoegd na 6 minuten: Utrecht is groter dan Reykjavik, maar voor het geval dat iemand er toch eentje weet in de Domstad... Toegevoegd na 12 minuten: Echt Amerikaans; op fietstocht in Nederland constateren dat... Nouja, lees zelf maar: "-People smoke and talk on cell phones while riding their bikes over here. -They also use the racks over the back tire as a second seat. -The candy bar "Snax" made by Cote d'Or is tasty. -There are no night shops in the Netherlands (probably because there is not much night)." Ik hou het bij Utrecht, in ieder geval voorlopig. Toegevoegd na 22 minuten: Nee! Ik heb toch besloten mijn geld te zetten op Sana'a in Jemen. 1,747,627 inwoners. En nou ga ik slapen ;)

Ik heb er in Nairobi (3 miljoen inwoners) ook nooit eentje kunnen vinden. Nou ja, Nairobi by night, daar heb je ook niet zoveel te zoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100