ik had net 4 witten stippen in de lucht weg zien vliegen naast elkaar zijn dit dan echt sterren?

ik had net om 2.30 uur op 7 december een licht gezien dat leek op een vallende ster en dat vloog weg en daarna nog 1 dezelfde richting en daarna zag ik iets heel raars langs komen. dat waren 4 licht gevende stippen maar volgens mij waren dat geen sterren, want die vlogen op deze marnier weg .**. naast elkaar. die lichten waren gewoon wit. maar bij een vallende ster heb je meestal nog zo een streep er achteraan maar bij deze niet. en dus wil ik heel graag weten wat dit waren. ik kreeg er gewoon kippenvel van!

Toegevoegd na 7 minuten:
ik bedoel 8 december

Toegevoegd na 13 uur:
ie 4 stippen waren voor ongeveer 5 sec. zichtbaar en daarna verdwenen ze en het was een heldere nacht geen wolken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk was dat een Satelliet of een vliegtuig.
Maar ik weet het natuurlijk niet 100% zeker want tja... ik heb het niet gezien.
Maar het zou wel geen ruimteschip zijn geweest! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zag iets dat op een vallende ster leek maar het vloog weg???? Dat wordt dus al moeilijk.
Sterren vliegen niet en zeker niet in formatie.
Het kan zijn, dat je net het koplicht van een vliegtuig heb gezien en vervolgens de vleugeltip lichten en de achterlichten. Ik benoem de lichten maar met eigen bewoordingen.
Vermoedelijk zal het erg helder geweest zijn en heb je een of andere reflectie waargenomen.
Het volgende kan natuurlijk ook:
Na enige bakjes koffie of ander geestverruimend vocht wil dat wel eens gebeuren. Die waarnemingen, bedoel ik. Komt vaker voor bij Irish Coffee.
PS: Dat kippenvel kwam omdat het stervend koud was die nacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een vliegtuig heeft knipperende ( rood + groen ) lampen. Ze gebruiken vaar het witte licht bij het landen of opstijgen. Maar dat is 1 lamp. Een vallende ster gaat enorm snel. Die kan al weg zijn als je met de ogen knippert. Sterren ? nee die bewegen niet. Door rotatie van de aarde verschuifd het hemelbeeld wel iets. Maar dat gaat erg langzaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het veschillende lichten had en het vloog weg, dan kunnen het maar drie zaken zijn. Een vliegtuig, een ballon of een ufo. Aan u de keuze.
Ik zou voor het vliegtuig gaan. Dat vliegtuigen verschillende kleuren lichten hebben is waar maar door de resolutie van de ogen, atmossfeer, kleurenblind, nachtblind, afstand, kan je die zien als witte lichten.
Robert