waar komt de zwarte rook vandaan bij de zendmast in smilde?

Als je het filmpje van de toren in smilde bekijkt als het instort, zie je 4 sec. nadat het begint te vallen, zwarte rook in een sliert vorm aan de rechter kant van het gebouw. Wat is dat? En hoe komt dat? Waar komt dat vandaan? Het lijken kabels, maar die roken toch niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar rook is, is vuur.....:)

Antwoorden (3)

onvolledige verbranding mischien?
Er werdt gezech dat de kabels aan het doorbranden waren, dus verbrande rubber kan.
Stof op de kabels kan ook.
Of het is de lichtinval, dat het alleen zwart doet lijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, maar het lijkt mij stug dat er dikke stroom door de kabels heen stroomt die de toren stabiliteit geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kerstlampjes?
ander soort stroom?
het was iets wat kon, niet wat perse zo moet zijn, vandaar de meerdere opties.
Verbrand rubber in de kabels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is de omhulling van de tuikabels. Tuikabels zijn vaak beschermd met een HDPE-omhulling welke gevuld is met was en daarmee onderhoudsvrij zijn.

Toegevoegd na 23 seconden:
De omhulling vat vlam.