Is het verstandig een ballonvaart te maken als je hoogtevrees hebt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb zelf last van (milde) hoogtevrees en toen ik een paar jaar geleden een ballonvlucht maakte (klein bakje met 4 man) had ik daar zeker last van. Maar zolang ik niet te veel boven de rand van t mandje uitstak, ben dus de meeste tijd door mn hurken gegaan, was het goed te doen. En ik heb er van genoten, het was een super ervaring. Maarja ik denk dat dit per persoon erg verschilt, dus je zult de gok al dan niet moeten wagen, en zo ja moeten ervaren of het gaat. Succes!

Nee dat is het niet, behalve als je er graag vanaf wil komen. Maar dan moet je eerst even bedenken of het niet een te grote stap is.

neej niet echt want als je uit de mand kijkt kijk je recht naar beneden dus dan zie je hoe hoog je zit... Je kan beter een rondvlucht bijvoorbeeld met een vliegtuig of helicopter want dan kijk je minder naar beneden Groetjes peunut guy

Het lijkt mij niet prettig. Het is best duur en dan hebt je constante angst! Als het je teveel word kun je geen kant op!

Ik heb zelf twee weken geleden een ballonvaart gemaakt met 21 personen in een mandje en tot 2km hoogte en niemand had last van hoogtevrees. Begin ik normaal al te bibberen op een stoeprand, nu was het meer dan een uur dikke pret. Echt geweldig en ik kan het je van harte aanbevelen. Door de branders en afwezigheid van wind is het ook niet koud.

Ja dat kan zonder problemen. Als je geen contact met de aarde hebt dan heb je geen last van je hoogtevrees

Ja, in een luchtballon kan u geen hoogtevrees hebben omdat u niet rechtstreeks in contact staat met de grond. Hoogtevrees kan u alleen maar hebben als u rechtstreeks in contact staat met de grond. Zoals op een hoog gebouw bijvoorbeeld.

Bronnen:
http://www.luchtballon.be/vragen-ballonvaren.htm

Ik denk dat je als je boven zit, je gelijk veilig op de grond wil komen dus lijkt mij geen goeie idee

als je aan je angst toe wil geven is het niet aan te raden natuurlijk. zelf scheet ik al 7 kleuren als ik soep eet uit een diep bord want heb ook hoogtevrees, maar eigenwijs als ik ben stap ik wel altijd een reuzenrad in als ik de kans krijg. gewoon omdat ik er niet aan toe wil geven, en ik moet zeggen dat het hierdoor wel minder wordt. weekje slagharen doet in ieder geval wonderen! prettig en op mijn gemak voel ik me niet als ik hoog zit ergens, maar als je de angst aan wil pakken zit er maar 1 ding op.... confrontatie!!!! nu een een ballonvaart misschien niet het meest handige om mee te beginnen. het mandje gaat eerst op zijn kant, de brander maakt een enorm kabaal, de landing zorg ervoor dat het mandje een klein stukje over de grond schuift. als ik jou was zou ik het eerst op een andere manier proberen voor je deze stap maakt.

Een ballonvaart is juist iets om van je angst af te komen. In een hete luchtballon heb je absoluut geen hoogtevrees En hoe komt dat nu ? Als je een gebouw beklimt of vuurtoren bv. dan kun je boven over de rand naar beneden kijken ,maar je hebt contact met de aarde zelf via dat gebouw of toren. Sta je in een mand van een luchtballon ben je los van de aarde en dan heb je gegarandeerd geen last van hoogtevrees. Het is net zoiets als zeeziek worden , dit hoeft helemaal niet voor te komen als je 1 oog dicht plakt De hersenen kunnen de registratie van de golven die alle kanten uit gaan niet goed onder controle krijgen en daardoor wordt de mens ziek, doe je 1 oog dicht plakken heeft men absoluut geen last van ziek worden. Voor ons allemaal bijzonder vreemd maar het schijnt toch echt er invloed op te hebben op beide zaken

Als hoogtevrees heb en wild dit doen lijk mijn niet verstandig want als uit me zelf sprak ik heb zelf hoogtevrees en ben paar terug met auto naar Marokko geweest daar het rif gebergte in en dat was hoog en stijl . Ik kan zeggen ik werd er helemaal niet goed duizelige hartklopping en al zelf dat helemaal in elkaar zakt in de auto en flauw was gezakt .En dan is ballon nog hoger . doe dan als wild doen met goede begeleiding erbij die kan helpen en ondersteunen

Hoi, Je zou het langzamerhand kunnen opbouwen. Eerst zou je kunnen beginnen met het klimmen op een ladder:stééds een trede hoger,totdat je eraan gewend bent. Dan b.v. een hoog gebouw ingaan(b.v. een kerktoren ofzo) en dan op het balkon of zoiets staan. Vervolgens b.v. naar de Euromast in Rotterdam,op het dakterras gaan staan,bij de railing en over de rand turen. Kijk of je het kan wennen. Zo ja,ga dan verder met experimenteren en oefenen tegen je hoogtevrees,ok? Op den duur krijg je gewenning volgens mij en groei je over je angst heen.. Dan ben je misschien in staat om ook een ballontocht te maken.. Succes. ;)

Omdat je heel langzaam opstijgt en dus gedoseerd je contact met de aarde verliest kan het juist een prettige methode zijn om van je angst af te komen!

Tsjaaah... Het ligt eraan of je het fijn vind. Wil je er van af, dan kun je het wel doen, maar mij lijkt het dan niet zo prettig... :(

ik heb zelf ook hoogtevrees en heb dit dus een keer gedaan. omdat ik niet kinderachtig wilde doen tegenover vrienden. Nooit meer dus, ik was doodsbang en blij toen ik weer op de grond stond. Misschien ligt het aan hoe erg je hoogtevrees is, maar als je niet op de hoogste trede van een ladder durft te staan (zoals ik) zou ik het dus niet doen.

Wiki maakt verschil tussen twee soorten hoogtevrees. "Er kan onderscheid worden gemaakt tussen verschillende soorten hoogtevrees. Cognitieve hoogtevrees wordt veroorzaakt door angstgedachten die gerelateerd zijn aan angst om te (kunnen) springen of angst dat een constructie niet sterk genoeg is. Pure optische hoogtevrees kan al achter glas (zonder echte bijgedachten) paniek geven, wanneer men op een etage van een flat verkeert." Ik denk dat de meeste mensen met hoogtevrees van de eerste soort zijn. Over de rand kijken en helemaal wee in je maag worden van de hoogte. Ik heb voor mezelf niet het idee dat het verschil maakt of je contact hebt met de grond of dat je in de lucht zweeft. En uiteindelijk sta je toch op een soort grond (de mand) dus je zult toch bang zijn dat je er door zult zakken of dat je over de rand gaat of gewoon ben je bang voor de diepte. Je zou eens een goede ballonvaarder kunnen raadplegen of hij wel eens mensen met hoogtevrees in de mand heeft gehad en hoe dat ging. Dan hoor je meer ervaringsverhalen. Ik durf in ieder geval niet...

Ik denk van wel. Je komt van je angsten af door ze onder ogen te komen. Mooie kans dus. ^^

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100