Op basis waarvan zijn en worden Nederlandse namen verdeeld onder meisjesnamen en jongensnamen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Traditie en gewoontes. In bepaalde delen van het land worden namen gebruikt voor meisjes die in andere delen voor jongens gebruikt worden. Als voorbeeld: Anne, hennie en Jo
12 jaar geleden
Op basis van Populariteit!
Onderstaande link kan je zelfs zien dat bij bepaalde gebeurtenissen sommige namen zoals Geert en Pim sterk in populariteit veranderen. Traditioneel zijn sommige namen voor vrouwen , en Traditioneel voor mannen. Echter bestaan er best wel wat aparte uitzonderingen op de regel.

Zie onderstaande link

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij de namen Geert en Pim zijn niet heel veel schokkende dingen gebeurd zie ik net(Pim wel even een opleving bij overlijden van Pim Fortuyn.) Maar tik Joran in en je ziet dat deze naam in de laatse 2 jaar behoorlijk gedaald is.
12 jaar geleden
Op basis van voorkeur van de a.s. moeder en vader.
Hoewel zij heel vaak zullen kiezen uit namen die op dat ogenblik populair zijn.