Wat is het meest vermoeiend? Iemand achtervolgen in het rennen of zelf wegrennen en door iemand achtervolgd worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals mijn snelle voorganger al zegt, voor de achtervolger is het vermoeiender. De vluchtende rent niet zomaar voor iemand weg, dit zal primair angst zijn. Door angst maakt jouw lichaam een beste stoot adrenaline aan, dat je in staat bent veel meer te presteren en kost het jou veel minder moeite.

De achtervolger kan natuurlijk ook een beste stoot adrenaline krijgen, maar zal nooit zo'n effect hebben en in niet zo'n hoedanigheid als iemand die vlucht in paniek of vanuit angst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik ben wel eens achtervolgd door iemand waarvan ik zeker weet dat hij meer adrenaline in z'n donder had dan ik hoor! Ik had gewoon zijn carnavalshoedje van z'n hoofd gejat, en hij had een slechte dronk :P Dus dat gaat niet altijd op. Desondanks +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, dank je wel! Tja kernafval... :-))
Plus terug overigens.

Andere antwoorden (3)

Er vanuit gaande dat zowel vluchter als achtervolger even hard rennen lijkt mij het achtervolgen meer energie kosten, omdat je nooit weet wanneer de vluchter van richting verandert.
Omdat je dus iets meer afstand aflegt omdat je steeds iets teveel door rent terwijl de vluchter al draait, verbruikt de achtervolger meer energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht eraan.
Adrenaline speelt een rol maar als je dat niet meetelt is de achtervolger sneller. Want die kan zien hoe je het best over obstakels kan en snijdt de bocht altijd net ietsjes af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht eraan? Serieus? Ik weet dat het reglementair niet toegestaan is om iemand te bekritiseren op zijn taalgebruik, maar kom op zeg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jove, in het donker doet hij doet gewoon het licht aan...:)
Iemand die zou moeten rennen voor zijn leven of bang is voor zijn achtervolger, heeft veel adrenaline in zich en zal daarom later merken dat hij moe wordt. Even aangenomen dat de achtervolger een even goede conditie heeft en even snel loopt, zal hij het waarschijnlijk eerder opgeven dan zijn voorganger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die lachend achtervolgd wordt door iemand die heel boos is, heeft minder adrenaline in zijn lichaam dan de achtervolger. Dus het adrenaline verhaal kan aan beide kanten meespelen, en kan daarom geen uitsluitsel geven in deze vraag.