Is er een diervriendelijke manier om de populatie van kraaien en eksters te verminderen?

Vroeger zag je overal musjes en spreeuwen maar nu zijn het voornamelijk die grote vogels. Rovers zijn het en ze peuzelen graag een nestvlieder van een kleiner soort op. Dat is de natuur en ik zal de kraai of ekster nooit kwaad doen, maar soms moet je de natuur een handje helpen.

Ik heb de gemeente deze vraag ooit voorgelegd maar geen antwoord gekregen.

De eieren verwisselen voor nepeieren? Lijkt me geen uitvoerbaar plan.

Wat wel en hoe krijgen we dat landelijk voor elkaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De Mussen en Spreeuwen Populaties zijn niet afhankelijk van het aantal kraaien dat er zijn en ook niet van dat wat kraaien doen. Het is bewezen dat het enkel de mensen zijn die de leef,nest,en eetmogelijkheden van mussen en spreeuwen ondermijnd.Ga maar eens na hoe spreeuwen en mussen eten en hoe zij nestelen en eten en wat zij eten. En merk dan op wat mensen allemaal doen om net dit tegen te gaan door de leefgebieden van de kleine vogels weg te doen,tegen spreeuwen bestaan er echte boemkanonnen die enkel luid knallen met de bedoeling de spreeuwen weg te jagen zodat ze niet aan fruit en kersen zitten,maar buiten kersen en fruit laat de mens voor de spreeuwen ook niks anders over.Het zijn ook de mensen die alles zo toe bouwen dat de mus geen nest en eetgelegenheid meer heeft,mussen eten insecten,maar een lap gras zonder bloemen dat insecten aantrekt?en dat om de halve maand kort gemaaid word?Wat kan de mus daar nog doen om te overleven? Vraag,waar licht natuurlijk gewijs,daar bij de kraaien de schuld? Goed,kraaien eten vlees en jonge mussen,maar kraaien eten ook friet met mosselen,jij ook? Kraaien eten ook affal dat mensen op straat smijten,is daar ook iets van jou bij? Kraaien eten ook dode dieren die door mensen in hun auto worden doodgereden,zoals honden,katten,konijnen,egels en eekhoorns en meer. Is daar iets van je pa bij of iemand die jij kent die auto rijd? Ik weet van mij niet want ik rij geen auto.Wat ik maar zeggen wil is,de mensen geven aan de kraaien alle kansen en dat door hun eigen toe doen.En aan mussen en spreeuwen werden alle kansen ontnomen en ook dit door toedoen van mensen,niet door toe doen van kraaien,maar van mensen. Daarom in het niet aan de kraaien te moeten verdwijnen,één dode kraai is er ook ene die verdwijnt hé? Nee,het is aan de mensen om ervoor te zorgen dat hetgene dat verdwenen is terug te halen,en dat zijn de eet,en broed en nest,en eet en leefmogelijkheden van de mussen en de spreeuwen,en zo en om zo, het natuurlijke evenwicht tussen kraaien en spreeuwen en mussen te herstellen. Mensen... Niet kraaien...Maar mensen maken kapot,dat deze mensen het nu maar eens herstellen ook.

Voer geven, dat de vruchtbaarheid doet afnemen of verdwijnen en dat een paar jaar volhouden, zodat de populatie vermindert.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100