Is er bewijs voor dat bij de start van de hondsdagen het slecht weer is, het ook zo blijft?

Dit wordt vaak gezegd, maar is dit ook echt zo en gaat dit altijd op, of is dit een verzinsel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zijn allemaal van die weerspreuken die gebaseerd zijn op het verleden, helemaal verzonnen zijn ze niet maar niemand kan natuurlijk voorspellen hoe het weer in de toekomst zal worden. Soms komt het uit, soms komt het niet uit.

Wat dat betreft wil ik een weerspreuk aanhalen die het beste weergeeft: "Niets is zo veranderlijk als het weer"
En zo is het maar net.

Maar ik vind wel opvallend dat waar je vroeger duidelijker dan nu winter, lente, zomer, herfst had, er een minder duidelijk patroon is ontstaan. Kijk maar naar de zomer nu, die is ronduit herfstachtig, en enkele maanden terug was het lente maar het leek meer op de zomer. En ik durf te voorspellen zoals al jaren het geval is, de maand september (begin oktober) is vaak een van de mooiste maanden van het jaar.

Het klimaat is naar mijn mening volledig aan het veranderen, deels onder invloed van CO2 uitstoot, maar als je terugkijkt in de ontwikkelingen van de aarde dan vinden er voortdurend veranderingen en verschuivingen plaats.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een volkswijsheid die regelmatig opgaat, maar het hoeft niet en er is ook geen bewijs voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze noemen het st. margriet, 6 weken regen of niet.
vorig jaar was het zo, maar het is nergen op gebaseerd.
er zijn ook jaren geweest dat het weer opknapte.
daar hoop ik nu ook op.