waar kan ik mijn taxus inleveren voor het maken van de medicijnen tegen kanker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Voor zover ik weet wordt Taxol (het stofje uit de Taxus waarmee kankermedicijnen worden gemaakt) gewonnen uit een ander soort Taxus dan de Taxus die vaak in tuinen staat als heg (taxus baccata). Het lijkt me ook sterk dat er bedrijven zijn die snoeisel accepteren voor het produceren van medicijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen kontakt opnemen met Universitaire Centra of Universitaire zienhuizen voor meer info daarover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Containerpark of recyclage park neemt het meestal gratis aan, deze actie is in mijn dorp heel de maand juli. zorg wel dat je taxus vers is en niet op de grond heeft gelegen, als er modder en stof tussenkomt is de taxus helaas onbruikbaar. Gebruik dus zakken of wat anders om de taxus op te vangen.
Nog even een wist je datje: er is 12 Ton taxus nodig op 1kg van dat medicijn te maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt jou taxus ook inleveren bij een tuincentrum .