hoe kan iemand zeggen in theorie wel maar in praktijk niet?

Ik zou dan denken dat de theorie niet klopt? of heb ik het dan fout bekeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
rose
12 jaar geleden
In theorie heb je wel gelijk, misschien, maar in de praktijk ligt dat anders....

Het beste antwoord

De theorie kan wel kloppen, alleen de technologie is nog niet ver genoeg. Bijvoorbeeld een hardeschijf van 10TB, in theorie is het mogelijk, alleen is de technologie om dat te maken nog niet klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan best. Bijvoorbeeld dat een bedrijf op papier genoeg BHVers heeft, maar dat die in de praktijk maar heel weinig op het bedrijf aanwezig zijn.
Dan voldoet het bedrijf in theorie aan de voorwaarden, maar in de praktijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je hebt een sofwareproject dat een developer in 6 maanden kan afronden.

In theorie doen zes developers er dan een maand over, maar in de praktijk blijkt dat niet zo te werken...
12 jaar geleden
Kijk, in de boekjes kun je gemakkelijk schrijven hoe het moet, papier is gewillig, maar om het nu in de praktijk ook zo te doen, dat valt vaak niet mee, dat is vaak weerbarstiger.
Ik zal een voorbeeld geven.
Onze zoon is gehandicapt, toen hij nog klein was zei een maatschappelijk werkster tegen ons, hij moest eens wat meer met buurkinderen spelen dat was goed voor zijn sociale contacten.
Tja, zo staat het in de boekjes bij hen, dus ja weten die mensen veel.
Dus theoretisch zou het goed zijn.
Maar nu de praktijk
IK vertelde hen wat de praktijk is.
Nu, vertel, zei ze , Nou de praktijk is weerbarstiger dan u denkt zei ik.
Als er buurkinderen komen spelen , dat is even leuk, maar na 10 minuten hebben die kinderen het wel gezien , zij merken dat onze zoon niet veel kan en moeilijk kan lopen , dus na 10 minuten zeggen de buurkinderen, kom jongens we gaan tikkertje spelen en hup zij springen over het hekje en weg zijn ze.
Onze zoon niet begrijpend achterlatend , want ja, hij kan niet mee doen met tikkertje en hij kan niet over het hekje springen.
En dat is de praktijk mevrouw , zei ik .
ZE was er stil van en zei even niets
Ja, zei ik , u kunt het wel uit de boekjes (theoretisch) halen ,maar de in de praktijk ligt het vaak anders, en wat is nu het beste ? Het kind even met buurkinderen laten spelen of je kind elke keer een psychische knal geven omdat zij niet mee kunnen/mogen doen vanwege dat zij dat niet kunnen.
Tja , dus wat moet je nu met zo'n idee van notabene een maatschappelijk werker ?

Dus in theorie was het een goed idee van haar , maar in de praktijk werkte het voor geen meter.

Toegevoegd na 5 minuten:
ps. die buurkinderen nam ik niets kwalijk, het is ook voor gewone gezonde kinderen ook niet fijn om met gehandicapte kinderen te spelen die weinig kunnen , dat begrijpen wij heel goed.
Dus daarom nam ik het ze ook helemaal niet kwalijk, maar ik wilde onze zoon ook niet steeds blootstellen aan grote teleurstellingen , want daar worden ze zeker ook niet beter van.